Armstrong A.G., Hagel J. III, 1996, The Real Value of On-Line Communities, Harvard Business Review, May/June, 134-140, https://hbr.org/1996/05/the-real-value-of-on-line-communities [accessed: 27.01.2020].
Augé M., 2010, Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Bauman Z., 2000, Liquid modernity, Cambridge: Polity Press.
Bellah R.N., Madsen R., Sullivan W.M., Swidler A., Tipton S.M., 2007, Skłonności serca: indywidualizm i zaangażowanie po amerykańsku, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Błachnio A., 2007, Przegląd wybranych badań nad wpływem Internetu na dobrostan psychiczny i kontakty społeczne użytkowników, Psychologia Społeczna, vol. 2, no. 3-4(5): 225-233.
Bugliarello G., 1997, Telecommunities: The Next Civilization, The Futurist, 31(5): 23-26.
Bujała A., 2011, Czy wirtualna wspólnota jest wspólnotą?, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Sociologica, nr 38: 137-147.
Castells M., 2007, Społeczeństwo sieci, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Crick A.P., 2011, Rethinking Oldenburg: Third Places and Generation Y in a Developing Country Context, https://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1655&context=refereed [accessed: 10.11.2019]
Delamere F.M., 2012, Second Life as a digitally mediated third place. Social capital in virtual world communities, in: G. Crawford, V.K. Gosling (eds.), Online Gaming in Context: The social and cultural significance of online games, New York, NY: Routledge, 236-248.
Dijk J. van, 1999, The Network Society: Social aspects of new media, London: Thousand Oaks. New Delhi: Sage.
Dudek J., 2019, The Influence of "Third Places" on The Quality of the Public Domain, www.researchgate.net/publication/335892226_The_Influence_of_Third_Places_on_The_Quality_of_the_Public_Domain [accessed: 10.11.2019].
Dymnicka M., 2011, Od miejsca do nie-miejsca, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 36: 35-52.
Finlay J.M., Esposito M.S., Kim M.H., Gomez-Lopez I.N., Clarke P., 2019, Closure of 'third places'? Exploring potential consequences for collective health and wellbeing, Health & Place, 60, 102225, https://www.semanticscholar.org/paper/Closure-of-'third-places'-Exploring-potential-for-Finlay-Esposito/b932df658e84107501864332c198e8c4e99309b2 [accessed: 10.11.2019].
Giddens A., 2008, Konsekwencje nowoczesności, Kraków: Eidos.
Grésillon L., 2010, Sentir Paris. Bien-être et materialité des lieux, Paris: Quae.
Hadi R., Ellisa E., 2019, Rethinking third place in the digital era, www.researchgate.net/publication/337448665_Rethinking_third_place_in_the_digital_era [accessed: 10.11.2019].
Jagodzińska J., 2018, Muzea poza murami w kontekście koncepcji trzeciego miejsca, Muzealnictwo, 59: 123-131.
Jałowiecki B., 2011, Miejsce, przestrzeń, obszar, Przegląd Socjologiczny, 60(2-3): 9-28.
Jeffres L., Bracken Ch., Jian G., Casey M., 2009, The Impact of Third Places on Community Quality of Life, Applied Research in Quality of Life, 4: 333-345, doi.org/10.1007/s11482-009-9084-8, https://www.researchgate.net/publication/226184181_The_Impact_of_Third_Places_on_Community_Quality_of_Life [accessed: 10.11.2019].
Kosiacka-Beck E., 2017, Przestrzenie utracone, niewygodne, niedostrzegane piękno, Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula, 57(6): 29-41.
Krzepicka A., 2016, Współczesny konsument - konsument digitalny, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 255: 207-214.
Kunstler J.H., 1994, Geography of Nowhere. The rise and decline of America's Man-made Landscape, New York: Free Press.
Lewicka M., 2012, Psychologia miejsca, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Lewicka M., 2015, Twoje miejsce na ziemi, Charaktery. Magazyn psychologiczny, no. 2, www.charaktery.eu/artykul/twoje-miejsce-na-ziemi-3084 [accessed: 11.11.2019].
Mao M., Kinoshita I, 2018, Public Plazas Physical Environment Affect People's Activities in the Cases of China and the USA, Asian Journal of Behavioural Studies, 4(15): 51-75, doi.org/10.21834/ajbes.v4i15.171, https://www.researchgate.net/publication/329536058_Public_Plazas_Physical_Environment_Affect_People's_Activities_in_the_Cases_of_China_and_the_USA [accessed: 10.11.2019].
Mikunda C., 2004, Brand Lands, Hot Spots & Cool Spaces: Welcome to the Third Place and the Total Marketing Experience, London: PA Kogan Place.
Oldenburg R., 1999, The Great Good Place: cafes, coffee shops, bookstores, bars, hair salons and other hangouts at the heart of a community, New York: Marlowe & Company.
Peachey A., 2008, First Reflections, Second Life, Third Place: Community Building in Virtual Worlds, www.academia.edu/328323/First_Reflections_Second_Life_Third_Place_Community_Building_In_Virtual_Worlds [accessed 10.11.2019].
Relph E.,1976, Place and Placelessness, London: Pion.
Rheingold H., 1993, A slice of life in my virtual community, in: Harasim L.M. (ed.), Global Networks, Cambridge: MIT Press, 57-80.
Rheingold H., 1994, The Virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier, Massachusetts: Addison-Wesley, Reading.
Roeske M., 2013, Wirtualne czyli realne? Etnograficzne spojrzenie na wspólnotę internetową forum Miau.pl, Magazyn antropologiczno-społeczno-kulturowy MASKA, 17: 57-76.
Siuda P., 2006, Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym, in: M. Sokołowski (ed.), Oblicza Internetu, Internet w przestrzeni komunikacyjnej XXI wieku, Elbląg: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, 179-186.
Smith M.A., 1992, Voices from the Well: The Logic of the Virtual Commons, https://dlc.dlib.indiana.edu/dlc/bitstream/handle/10535/4363/Voices_from_the_WELL.pdf?sequence=1&isAllowed=y [accessed: 20.10.2013].
Stone R.A., 1991, Will the Real Body Please Stand Up? Boundary Stories about Virtual Cultures, in: M. Benedikt, (ed.), Cyberspace. First Steps, Cambridge, MA: The MIT Press.
Tuan Y-F., 1987, Przestrzeń i miejsce, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Urry J., 2002, The Tourist Gaze, London: SAGE Publications.
Wadhwa A., Kotha S., 1999, A Note on Virtual Communities, https://sureshkotha.files.wordpress.com/2018/05/virtual_communities1.pdf [accessed: 27.01.2020].
Wellman B., Gulia M., 1999, Virtual Communities as Communities: Net Surfers Don't Ride Alone, in: M.A. Smith, P. Kollock (eds.), Communities in Cyberspace, London: Routledge, 167-194.
Wilkowski M., 2016, Nowoczesna instytucja kultury w Internecie, https://instytucje.wilkowski.org/dane/Nowoczesna_instytucja_kultury_w_Internecie.pdf [accessed: 10.11.2019].
www.airbnb.pl [accessed: 10.11.2019].