Ashworth, G., & Tunbridge, J. (1996). Dissonant Heritage: The Management of the Past as a Resource in Conflict. Wiley.
Buczek-Kowalik, M., Klamar, R., & Mitura, T. (2012). Transgraniczne szlaki turystyczno-kulturowe jako produkty turystyczne pogranicza polsko-słowackiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 86, 11–25.
Duda, T. (2018). Szlak dziedzictwa kulturowego jako produkt identyfikujący tożsamość i stymulujący dywersyfikację turystyki w regionie — na przykładzie budowanego Szlaku Gryfitów (Pomorze Zachodnie). Turystyka Kulturowa, 4, 95–112.
Gardzińska, A. (2015a). Koncepcja współpracy w procesie kreowania transgranicznego produktu turystycznego (na przykładzie województwa zachodniopomorskiego i kraju związkowego Meklemburgii — Pomorza Przedniego). Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 379, 226–236.
Gardzińska, A. (2015b). Transgraniczny produkt turystyczny. Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
Hauptmann, P., Kankeleit, A., Pyrgiel, J., Rehfeld, H.-J., & Targiel, R.-R. (2009). Szlakiem Kleistów przez Słubice i Frankfurt nad Odrą. ADGFC.
Kaczmarek, J. Stasiak, A., & Włodarczyk, B. (2005). Produkt turystyczny. Pomysł, Organizacja, Zarządzanie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Meyer, B., & Gardzińska, A. (2014). Znaczenie współpracy podmiotów samorządowych w procesie kreowania transgranicznego produktu turystycznego (na przykładzie województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii — Pomorza Przedniego). Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 3(27), 209–225.
DOI: https://doi.org/10.15611/pn.2015.379.22
Mikos v. Rohrscheidt, A. (2013). Szlak Piastowski w przebudowie. Struktura, zarządzanie, oferta kulturowo–turystyczna. Proksenia.
Mikos v. Rohrscheidt, A. (2018). Raport dotyczący Szlaku Fortyfikacji Mazurskich. Turystyka Kulturowa, 1, 148–273.
Mikos v. Rohrscheidt, A. (2020). Zarządzanie w turystyce kulturowej. Tom I: Konteksty, koncepcje, strategie. Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
Mikos v. Rohrscheidt, A. (2021). Interpretacja dziedzictwa w turystyce kulturowej. Konteksty, podmioty, zarządzanie. Bogucki Wydawnictwo Naukowe — Poznańskie Centrum Dziedzictwa.
Mikos v. Rohrscheidt, A. (2023). Produkty transgraniczne w turystyce kulturowej: rodzaje, interesariusze, wyzwania. Turystyka Kulturowa, 2(127), 78–130.
DOI: https://doi.org/10.62875/tk.v2i131.1476
Nowacki, M. (2000), Atrakcje turystyczne, dziedzictwo i jego interpretacja — jako produkt turystyczny. Turyzm, 10(1), 111–122.
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.10.1.05
Nowacki, M. (2012), Atrakcje turystyczne: koncepcje, stan, determinanty zadowolenia osób zwiedzających. AWF Poznań.
Nowak, A., & Kruczek, Z. (2023), Budowanie transgranicznych marek turystycznych na przykładzie marki EtnoCarpathia. Studia Periegetica, 38(2), 99–118.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.9980
Owsianowska, S., & Banaszkiewicz, M. (2015). Trudne dziedzictwo a turystyka. O dysonansie dziedzictwa kulturowego. Turystyka Kulturowa, 11, 6–24.
Samołyk, M. (2013). Geocaching — nowa forma turystyki kulturowej. Turystyka Kulturowa, 11, 17–31.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0005.2590
Sanetra-Półgrabi, S. (2018). Proces kształtowania transgranicznych produktów turystycznych na przykładzie koncepcji polsko-czeskich produktów w rejonie trójstyku. Wybrane problemy. Polonia Journal, 7, 260–281.