Ahlert, G. (2005). What does Germany expect to gain from hosting the 2006 Football World Cup - Macroeconomic and Regional economic Effects. Gesellschaft für Wirtschaftliche Strukturforschung, 5(4), 1-25. https://www.researchgate.net/publication/46463287_What_does_Germany_expect_to_gain_from_hosting_the_2006_Football_World_Cup_-_Macroeconomic_and_Regionaleconomic_Effects
Będzik, B., & Gołąb, S. (2020). A comparison of the tourism sector in Poland and the Czech Republic. Studia Periegetica, 1(29), 73-86. https://doi.org/10.26349/st.per.0029.04
Borowski, J. (Ed.) (2012). Aktualizacja Raportu na temat wpływu przygotowań i organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM na gospodarkę Polski. Spółka Celowa Ministra Sportu i Turystyki. PL.2012 Sp. z o.o. http://www.pte.pl/pliki/2/12/eurogospodarka.pdf
Brand, A., Niemann, A., & Spitaler, G. (2010). The Europeanization of Austrian football: History, adaptation and transnational dynamics. Soccer and Society, 11(6), 761-774. https://doi.org/10.1080/14660970.2010.510735
Crouch, G. I., & Ritchie, J. R. B. (1999). Tourism, Competitiveness, and Societal Prosperity. Journal of Business Research, 44, 137-152.
Fredline, E., & Faulkner, B. (2000). Host community reactions: A cluster analysis. Annals of Tourism Research, 27(3), 763-784. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00103-6.
Gratton, C., Shibli, S., & Coleman, R. (2006). The Economic impact of Major Sport Event. A review of ten events in UK. The Sociological Review, 52(2), 41-58. https://doi.org/10.1111/j.1467-954X.2006.00652.x
Hagemann, A. (2010). From the stadium to the fan zone: host cities in a state of emergency. Soccer and Society, 11(6), 723-736. https://doi.org/10.1080/14660970.2010.510729
http://gniewino.pl/PL/miejscowosci_i_ich_mieszkancy.html
Jedel, J. (2013). Nowe wyzwania w zarządzaniu przedsiębiorstwem sportowym. Zarządzanie i Finanse, 11(1), 215-227.
Jesiołowska-Rygas, & A., Rygas, A. (2013). Oblicza wielkich imprez sportowych i ich ekonomiczne rezultaty dla państw współorganizujących. Studia Gdańskie. Wizje i Rzeczywistość, 10, 54-65.
Kersting, N. (2007). Sport and national identity: A comparison of the 2006 and 2010 FIFA World Cups™. Politikon, 34(3), 277-293. https://doi.org/10.1080/02589340801962551
Kim, H. J., Gursoy, D., & Lee, S. (2006). The impact of the 2002 World Cup on South Korea: comparisons of pre- and post-games. Tourism Management, 27(1), 86-96. https://doi.org/10.1016/J.TOURMAN.2004.07.010
Koller, C. (2010). Football negotiating the placement of Switzerland within Europe. Soccer and Society, 11(6), 748-760. https://doi.org/10.1080/14660970.2010.510732
Kozak, M. W. (2010). Wielkie imprezy sportowe. Korzyść czy strata?, Studia Regionalne i Lokalne, 1(39), 48-68.
Kuźma-Wasilczyk, J., & Orzeł, M. (2012). Podsumowanie zrealizowanego projektu Euro 2012TM przez gminę Gniewino. https://silo.tips/download/podsumowanie-zrealizowanego-projektu-euro-2012-tm-przez-gmin-gniewino.
Petelewicz, M., & Drabowicz, T. (2016). Jakość życia - globalnie i lokalnie. Pomiar i wizualizacja. Katedra Socjologii Ogólnej Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki.
Piasny, J. (1993). Poziom i jakość życia ludności oraz źródła i mierniki ich określania. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 55(2), 73-92.
Poczta, E., & Malchrowicz-Mośko, E. (2016). Wpływ eventów sportowych na rozwój turystyki w mieście na przykładzie poznańskich imprez sportowych. Journal of Education, Health and Sport, 6(4), 151-166. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.50021
Ribeiro, J., Viseu, J., Delalande, & T., Rodrigues, C. (2004). UEFA Euro 2004 Tourism Impact Analysis. NIPE - Universidade do Minho, NIPE Working Papers
Rütter, H., Amstutz, M., Stettler, J., de Bary, A., Grozea-Helmenstein, D., (2004). Economic Impact of the UEFA EURO 2008™ in Switzerland. Rütter Partner. https://pt.uefa.com/MultimediaFiles/Download/uefa/euro2008/256561_DOWNLOAD.pdf
Sompolska-Rzechuła, A. (2013). Jakość życia jako kategoria ekonomiczna. Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 71, 127-140.
Szwichtenberg, A., & Borzyszkowski, J. (2008). Wpływ wielkich wydarzeń sportowych na rynek turystyczny ich organizatorów. In S. Bosiacki (Ed.), Gospodarka turystyczna w XXI wieku: problemy i perspektywy rozwoju w skali regionalnej i lokalnej (1st ed., pp. 170-174). Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu,
Śniadek, J., & Zajadacz, A. (2014). Turystyka i rekreacja a jakość życia mieszkańców Leszna. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (no. 805). Ekonomiczne Problemy Turystyki, 1(25), 341-365.
Waśkowski, Z., Wyciszkiewicz, P. (2019). Kształtowanie jakości życia mieszkańców przez rozwój warunków do uprawiania sportu i rekreacji fizycznej. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 20(6), part 2, 375-386.
WHOQOL Group. (1993). Study protocol for the World Health Organization project to develop a quality of life assessment instrument. Quality Life Research, 2(2), 153-159.