Carver C. S., Scheier M. F., Weintraub J. K., Assessing coping strategies: A theoretically based approach, "Journal of Personality and Social Psychology" 1989, vol. 56, nr 2.
Domański T., Uwarunkowanie tworzenia małych przedsiębiorstw, Wyd. UŁ, Łódź 1992.
Drucker P. F., Praktyka zarządzania, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 1998.
Fullager C., A Factor Analytic Study on the Validity of a Union Commitment Scale, "Journal of Applied Psychology" 1986, vol. 71, nr 1.
Haber L. H., Działania przedsiębiorcze w biznesie, "Przedsiębiorczość i Rynek" 1996, nr 1.
Heszen-Niejodek I., Polska adaptacja kwestionariusza S. Folkman i R.S. Lazarusa do badania sposobów radzenia sobie ze stresem WCQ, 1989 (maszynopis).
Heszen-Niejodek I., Ratajczak Z., Człowiek w sytuacji stresu, Wyd. UŚ, Katowice 2000.
Hirschman A. O., Lojalność, krytyka, rozstanie. Reakcja na kryzys państwa, organizacji i przedsiębiorstwa, Znak, Kraków 1995.
Johnson M. D., Herrmann A., Huber F., The Evolution of Loyalty Intension, "Journal of Marketing" 2006, nr 70.
Lazarus R. S., Paradygmat stresu i radzenia sobie, "Nowiny Psychologiczne" 1986, nr 3-4.
Lazarus R. S., Folkman S., Stress, appraisal and coping, Springer, New York 1984.
Olson-Buchanan J. B., Boswell W. R., The role of Employee Loyalty and Formality in Voicing Discontent, "Journal of Applied Psychology" 2002, vol. 87, nr 6.
Oniszczenko W., Stres to brzmi groźnie, WSiP, Warszawa 1993.
Piecuch T., Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, C.H. Beck, Warszawa 2010.
Pratley P., Etyka w biznesie, Gebethner i Ska, Warszawa 1998.
Ramsey R., Marshal G., Johnston M., Deeter-Schmelz D., Ethical Ideologies and Older Consumer Percepcion of Unethical Sales Tactics, "Journal of Business Ethics" 2007, nr 70.
Ratajczak Z., Przedsiębiorczość w kontekście ogólnej teorii działania, w: Przedsiębiorczość. Źródła i uwarunkowania psychologiczne, red. Z. Ratajczak, Difin, Warszawa 2012.
Ratajczak Z., Psychologiczne problemy przedsiębiorczości społecznej, w: Przedsiębiorczość społeczna a walka z bezrobociem. Problemy psychologiczne, red. Z. Ratajczak, Żak, Warszawa 2008.
Rosmus R., Lojalność osób przedsiębiorczych. Postawa czy taktyka?, w: Przedsiębiorczość. Źródła i uwarunkowania psychologiczne, red. Z. Ratajczak, Difin, Warszawa 2012.
Rosmus R., Przywiązanie a ocena organizacji, "Prace Psychologiczno-Pedagogiczne", t. I, Wyd. Akademii Techniczno-Humanistycznej, Bielsko-Biała 2007.
Rosmus R., Pilch I., Rodzaj przywiązania do organizacji a zachowania nielojalne wobec zakładu pracy, "Czasopismo Psychologiczne" 2007, vol. XIII, nr 2.
Studenski R., Studenska A., Predyktory przedsiębiorczości, w: Przedsiębiorczość. Źródła i uwarunkowania psychologiczne, red. Z. Ratajczak, Difin, Warszawa 2012.
Terelak J. F., Człowiek i stres, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 2008.
Terelak J. F., Psychologia stresu, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 2001.
Tyszkowa M., Zachowanie się dzieci szkolnych w sytuacjach trudnych, PWN, Warszawa 1976.
Wiatrak A. P., Pojęcie przedsiębiorczości, jej cele i rodzaje, w: Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości - szanse i zagrożenia, red. K. Jaremczuk, PWSZ, Tarnobrzeg 2003.
Valenzuela L. M., Mulki J. P., Jaramillo J. F., Impact of Customer Orientation, Inducements and Ethics on Loyalty to the Firm: Customers' Perspective, "Journal of Business Ethics" 2010, nr 93.