Adamska K., Mączka M., Ludynia A., Potencjał twórczy organizacji - narzędzie diagnostyczne, w: Psychologia twórczości. Nowe horyzonty, red. S. Popek, R. E. Bernacka, C. W. Domański, B. Gawda, D. Turska, A. M. Zawadzka, Wyd. UMCS, Lublin 2009.
An agenda of economic and social renewal for Europe. Contribution of the European Commision to the Special European Council in Lisbon, The Lisbon European Council, Brussels, 23-24.03. 2000 r.
Baruk J., Podatność obywateli Unii Europejskiej na innowacje, "Organizacja i Kierowanie" 2010, nr 5 (143).
Baruk J., Wiedza w procesach tworzenia innowacji, "Organizacja i Kierowanie" 2011, nr 4 (147).
Brdulak H., Gołębiowski T., Rola innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej, w: Wspólna Europa - innowacyjność w działalności przedsiębiorstw, red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, Difin, Warszawa 2003.
Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
Cameron K., Quinn R., Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Dobiegała-Korona B., Strategie innowacji w budowie kapitału klienta, w: Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, red. B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski, Poltext, Warszawa 2010.
Drozdowski R., Zakrzewska A. i in., Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, PARP, Warszawa 2010.
Drucker P. F., Discipline of Innovation, "Harvard Business Review" sierpień 2002, http://mis.postech. ac.kr/class/MEIE780_AdvMIS/2012%20paper/Part1%20%28Pack1-3%29/01_intro/ 1-2%29%20The%20Discipline%20of%20Innovation.pdf [22.04.2013].
Drucker P. F., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
Edersheim E. H., Przesłanie Druckera. Zarządzanie oparte na wiedzy, MT Biznes, Warszawa 2009.
Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcje, narzędzia, zastosowania, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009.
Maslow A., W stronę psychologii istnienia, Rebis, Poznań 2004.
Mądrzycki T., Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Państwowy Zakład Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1970.
Mendryk I., Źródła wiedzy organizacyjnej - wyniki badań polskich przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej" 2011, nr 32, http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fbazhum.icm.edu. pl%2Fbazhum%2Fdownload%2Fbwmeta1.element.dl-catalog-1a30f4d7-f7e1-41c2-a6c8- bdb124425564%2Fcontent%2FZeszyty_Naukowe_Kolegium_Gospoda-r2011-t32-s315-331. pdf&ei=A6l1Ua6uJ4XK4ASL5oHIBw&usg=AFQjCNH6-WcUtUZaKuLkmd-IGw6uB3 LD0Q&bvm=bv.45512109,d.bGE&cad=rja [22.04.2013].
Oleś P. K., Wprowadzenie do psychologii osobowości, seria "Wykłady z psychologii" vol. 11, Scholar, Warszawa 2005.
Pangsy-Kania S., Rola kultury organizacyjnej w narodowym systemie innowacji, w: Innowacyjność w budowaniu gospodarki wiedzy w Polsce, red. E. Okoń-Horodyńska, S. Pangsy-Kania, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2007.
Piekacz A., Weryński P., Klient i otoczenie, w: Matryca Potrzeb Marketingowych w sektorze MMŚP. Diagnoza problemu i konstrukcja narzędzia, red. P. Weryński, Difin, Warszawa 2012.
Piotrkowski K., Świątkowski M., Kierowanie zespołami ludzi, Bellona, Warszawa 2000.
Smołka-Franke B., Kompetencje, w: Matryca Potrzeb Marketingowych w sektorze MMŚP. Diagnoza problemu i konstrukcja narzędzia, red. P. Weryński, Difin, Warszawa 2012.
Skrzypek E., Wpływ zarządzania wiedzą na innowacyjność przedsiębiorstwa, w: Wspólna Europa - innowacyjność w działalności przedsiębiorstw, red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, Difin, Warszawa 2003.
Tokar J., Klient na rynku nabywcy "Cukiernictwo i Piekarstwo" 2011, nr 5.
Tokar J., Samodoskonalenie menedżerów - rozwój kompetencji przywódczych, Difin, Warszawa 2013.
Tokar J., Badura G., Procesy i strategie, w: Matryca Potrzeb Marketingowych w sektorze MMŚP. Diagnoza problemu i konstrukcja narzędzia, red. P. Weryński, Difin, Warszawa 2012.
Weryński P., Wnioski z badań diagnostycznych śląskich przedsiębiorstw sektora MMŚP, w: Matryca Potrzeb Marketingowych w sektorze MMŚP. Diagnoza problemu i konstrukcja narzędzia, red. P. Weryński, Difin, Warszawa 2012.
Widelska U., Innowacje w procesie budowania relacji z klientem w warunkach kryzysu na przykładzie przedsiębiorstw w województwie podlaskim, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego" 2012, vol. 2, nr 4.
Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi, Scholar, Warszawa 2006.