Data publikacji : 2011-11-30

Faktoring jako czynnik rozwoju przedsiębiorczości

Marek Czyż



Abstrakt

Faktoring to usługa finansowa, która - jak pokazuje artykuł jest istotnym narzędziem wspierania przedsiębiorczości, głównie poprzez eliminację zatorów płatniczych i pozytywny wpływ na płynność finansową przedsiębiorstw. Dzięki swoim zaletom faktoranci mogą powiększać swoją przewagę konkurencyjną, wykorzystując poprawę wskaźnika rotacji należności oraz zmniejszając zapotrzebowanie na zewnętrzne źródła finansowania. Rynek usług factoringowych w Polsce dynamicznie się powiększa. Wzrasta zarówno liczba klientów instytucji factoringowych, jak i wartość nabytych wierzytelności. Celem artykułu jest analiza faktoringu jako czynnika wzrostu przedsiębiorstw oraz rozwoju runku usług faktoringowych w Polsce. Wykazano przy tym znaczący wzrost tego rynku.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Faktoring, Rozwój przedsiębiorczości, Usługi finansowe, Finansowanie zewnętrzne



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Czyż, M. (2011). Faktoring jako czynnik rozwoju przedsiębiorczości. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 38(38). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1357

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP