Ang S.H., Leong S.M., Kotler Ph., The Asian Apocalyptse: Crisis Marketing for Consumers and Businesses, "Long Range Planning" 2000, No. 33.
Badania nad wzorami konsumpcji, red. J. Szczepański, Ossolineum, Wrocław 1977.
Blackwell R.D., Miniard P.W., Engel, J.F., Consumer behavior, Harcourt College Publishers, Fort Worth 2001.
Desvaux G., Regaout B., Labaye B., Yu F., Mednonca, L., Beating the Recession: Buying into New European consumer Strategies, McKinsey Global Institute 2009.
Frątczak-Rudnicka B., Konsument w gorszych czasach, cz. 1, "Marketing w Praktyce", 2009, nr 4.
Galioto M.F., What Post-Recession Behavior Means for Marketers Today, "Marketing News", 9.03.2009.
Górniak J., My i nasze pieniądze, Aureus, Kraków 2000.
Kędzior Z., Karcz K., Modele zachowań gospodarstw domowych przedsiębiorstw (lata 2000-2010), CBiE AE, Katowice 1998.
Kieżel E., Badanie rynku a decyzje gospodarstw domowych, w: Badania rynkowe i marketingowe, red. J. Kramer, PWE, Warszawa 1994.
Kieżel E., Zachowania polskich konsumentów w warunkach niepewności, w: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, red. L. Garbarski, J. Tkaczyk, WAIP, Warszawa 2009.
Kotler Ph., Casline, J.A., Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MTBiznes, Warszawa 2009.
Krzyżanowska M., Tkaczyk J., Zachowania nabywców w czasach kryzysu - szansa czy zagrożenie dla przedsiębiorstw, w: Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego, red. S. Figiel, PWE, Warszawa 2010, Warszawa 2010.
Lewis H., Issues, Trends and Challenges Facing the Food and Drink Industry - Forecasts to 2014, a just-food report, Aroq Ltd, March 2009.
Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, red. E. Gatnar, M. Walusiak, AE, Wrocław 2004.
Pohorille M., Mechanizmy i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego, UW, Warszawa 1980.
Psychologiczne i psychometryczne problemy diagnostyki psychologicznej, red. J. Brzeziński, UAM, Poznań 1993.
Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, AE Kraków, Kraków 1996.
Rynkowe zachowania konsumentów, red. E. Kieżel, AE, Katowice 2000.
Schiffman L.G., Kanuk L.L., Consumer behavior, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 2004.
Shaw F., Uncertainty and the New Consumer, "Foresight" 2002, Vol. 4, No. 6.
Sztemberg M., Konfirmacyjna analiza czynnikowa jako weryfikacja eksploracyjnej analizy czynnikowej, w: Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych, red. M. Walusiak, AE, Wrocław 2000.
Zakrzewska M., Analiza czynnikowa w budowaniu i sprawdzaniu modeli psychologicznych, UAM, Poznań 1994.