Data publikacji : 2011-02-28

Rola ontologii w budowaniu relacji biznesowych

Ilona Pawełoszek-Korek



Abstrakt

W artykule opisano problematyką zastosowania ontologii w nawiązywaniu i prowadzeniu współpracy w różnych modelach biznesowych. Ze względu na rozwój technologii i rolę Internetu we współczesnej gospodarce rozważania ukierunkowano w stronę różnych modeli e-biznesu. Naświetlono potencjalną rolę i możliwości zastosowań ontologii w relacjach biznes-biznes, biznes-klient oraz biznes-finanse i biznes-administracja. Zaprezentowana została definicja ontologii oraz podział ze względu na poziom szczegółowości na ontologie wyższego poziomu i ontologie dziedzinowe. Wskazano także najbardziej znane ontologie opisujące różne aspekty działalności biznesowej. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Ontologia, Komunikowanie w biznesie, Procesy biznesowe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Pawełoszek-Korek, I. (2011). Rola ontologii w budowaniu relacji biznesowych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 32(32). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1513

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP