Data publikacji : 2019-12-30

Model biznesu dla turystyki kwalifikowanej a bariery aktywności fizycznej

Mateusz Ziemba



Krystyna Górna-Łukasik



Abstrakt

Artykuł ma charakter badawczy. We wprowadzeniu poruszono problematykę turystyki kwalifikowanej oraz barier podejmowania aktywności fizycznej. Całość umiejscowiono w kontekście modeli biznesu. Badaniami objęto 589 studentów śląskich uczelni (337 kobiet, 252 mężczyzn). Metodą badawczą był sondaż diagnostyczny, a narzędziem kwestionariusz ankiety. Do analizy statystycznej zastosowano podstawowe metody opisu statystycznego oraz testy nieparametryczne: test U Manna-Whitneya, test Chi-kwadrat oraz wskaźniki effect-size: współczynnik korelacji dwuseryjnej Glassa (rg) oraz V-Cramera (V). Celem badań było określenie barier aktywności fizycznej z uwzględnieniem płci badanych. Analiza wyników pozwala na stworzenie rekomendacji dla modeli biznesu w kontekście barier podejmowania aktywności fizycznej i wdrożenie ich do praktyki.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Aktywność fizyczna, Aktywność turystyczna, Turystyka, Rekreacja, Modele biznesowe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Zasady cytowania

Ziemba, M., & Górna-Łukasik, K. (2019). Model biznesu dla turystyki kwalifikowanej a bariery aktywności fizycznej. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 87(4), 57–72. https://doi.org/10.26349/zn.wsb.w.poznaniu.0087.04

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP