Alegre J., Lapiedra R., Chiva R., 2006, A measurement scale for product innovation performance, European Journal of Innovation Management, 9(4), 333-346.
Al-Kaber M., 2010, Rynki finansowe, Białystok: Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku.
Amit R., Schoemaker P., 1993, Strategic assets and organizational rent, Strategic Management Journal, 14(1), 33-46.
Anderloni L., Llewellyn D.T., Schmidt R.H. (red.), 2009, Financial Innovation in Retail and Corporate Banking, Cheltenham: Edward Elgar.
Błach J., 2012, Koszty zastosowania innowacji finansowych w działalności przedsiębiorstwa - identyfikacja problemu, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin - Polonia, Sectio H, XLVI, 4, 23-32.
Błach J., 2018, Innowacje finansowe w przedsiębiorstwie. Instrumenty, mechanizmy, efekty, Warszawa: C.H. Beck.
Calantone R.J., Vickery S.K., Dröge C., 1995, Business performance and strategic new product development activities: an empirical investigation, Journal of Product Innovation Management, 12, 214-223.
Canals J., 1997, Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości, Warszawa: WN PWN.
Dobni C.B., 2008, Measuring innovation culture in organization: The development of generalized innovation culture construct using exploratory factor analysis, European Journal of Innovation Management, 11(4), 539-559.
Dolińska M., 2010, Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa: PWE.
Drucker, P.F., 1985, Innovation and Entrepreneurship, Oxford: Butterworth-Heinemann.
Fabozzi F.J., Modigliani F., 2003, Capital Markets. Institutions and Instruments, Upper Saddle River: Pearson Education.
Frame W.S., White L.J., 2002, Empirical Studies of Financial Innovations: Lots of Talk, Little Action?, Federal Reserve Atlanta Working Paper.
Gubler Z.J., 2010, Instruments, Institutions and the Modern Process of Financial Innovation, http:// ssrn.com/abstract= 1608409 [dostęp: 24.10.2018].
Gunday G., Ulusoy G., Kilic K., Alpkan L., 2011, Effects on innovation types on firm performance, International Journal of Production Economics, 133, 662-676.
Helfat C., Finkelstein S., Mitchell W., Peteraf M.A., Singh H., Teece D., Winter S., 2007, Dynamic Capabilities: Understanding Strategic Change in Organisations, Malden, Mass.: Blackwell.
Hitt M.A., Ireland R.D., Camp S.M., Sexton D.L., 2001, Guest editors' introduction to the special issue strategic entrepreneurship: entrepreneurial strategies for wealth creation, Strategic Management Journal, 22, 479-491.
Janasz W., 2012, Kreatywność i innowacyjność w organizacji, w: Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, red. J. Wiśniewska, K. Janasz, Warszawa: Difin.
Juhkam A., 2003, Financial Innovation in Estonia, PRAXIS Working Paper, 6, 3.
Kędzierska-Szczepaniak A., Szopik-Depczyńska K., Łazorko K., 2016, Innowacje w organizacjach, Warszawa: Texter.
Kraśnicka T., Ingram T. (red.), 2014, Innowacyjność przedsiębiorstw, Katowice: Wyd. UE.
Kuratko D.F., Ireland R.D., Covin J.G., Hornsby J.S., 2005, A model of middle-level managers' entrepreneurial behavior, Entrepreneurship Theory and Practice, 29(6), 699-716.
Marcinkowska M., 2012, Innowacje finansowe w bankach, Acta Universalis Lodziensis Folia Economica, 266, 71-96.
Michalczuk G., 2014, Korzyści z wprowadzania innowacji finansowych w bankach w aspekcie kreowania ich konkurencyjności, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 186, cz. 1, 102-112.
Millson M.R., 2013, Exploring the moderating influence of product innovativeness on the organizational integration - new product market success relationship, European Journal of Innovation Management, 16(3), 1460-1060.
Morgan R.E., Berthon P., 2008, Market orientation, generative learning, innovation strategy and business performance inter-relationships in bioscience firms, Journal of Management Studies, 45(8), 1329-1353.
Nawrocki T., 2012, Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw, Warszawa: CeDeWu.
Nonaka I., Takeuchi H., 1995, The knowledge-creating company: How Japanese companies create the dynamics of innovation, New York: Oxfort University Press.
OECD, 2005, Oslo Manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, Luxembourg: OECD, Statistical Office of the European Communities.
Prahalad C.K., Hamel G., 1990, The core competence of the corporation, Harvard Business Review, 63(3), 79-91.
Prajogo D.I., 2006, The relationship between innovation and business performance - a comparative study between manufacturing and service firms, Knowledge and Process Management, 13(3), 218-225.
Rogers M.E., 1983, Diffusion of innovations, New York: The Free Press.
Sankowska A., 2009, Organizacja wirtualna. Koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Simpson P.M., Siguaw J.A., Enz C.A., 2006, Innovation orientation outcomes: the good and the bad, Journal of Business Research, 59(10), 1133-1141.
Stradomski M., 2006, Innowacje finansowe w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa, Poznań: Grafika.
Subramanian A., Nilakanta S., 1996, Organizational Innovativeness: Exploring the Relationship Between Organizational Determinants of Innovation, Types of Innovations, and Measures of Organizational Performance, Omega, 24(6), 631-647.
Szymura-Tyc M., 2015, Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw, Warszawa: Difin.
Taherparvar N., Esmaeilpour R., Dostar M., 2013, Customer knowledge management, innovation capability and business performance: a case study of the banking industry, Journal of Knowledge Management, 18(3), 591-610.
Truman R., Smith I., 2008, Banking on Innovation. Growth strategies for an industry in subprime times, PRTM Insight, First Quarter, 3.
Tufano P., 2003, Financial Innovation, w: The Handbook of the Economics of Finance: Corporate Finance, red. G. Constantinides, vol. 1A, Amsterdam: Elsevier.
Wang C.I., Ahmed P.K., 2004, The development and validation of the organizational innovativeness construct using confirmatory factor analysis, European Journal Of Innovation Management, 7(4), 303-313.
Wiśniewska J., Janasz K. (red.), 2012, Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, Warszawa: Difin.
Usuń Alegre J., Lapiedra R., Chiva R., 2006, A measurement scale for product innovation performance, European Journal of Innovation Management, 9(4), 333-346.
Al-Kaber M., 2010, Rynki finansowe, Białystok: Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku.
Amit R., Schoemaker P., 1993, Strategic assets and organizational rent, Strategic Management Journal, 14(1), 33-46.
Anderloni L., Llewellyn D.T., Schmidt R.H. (red.), 2009, Financial Innovation in Retail and Corporate Banking, Cheltenham: Edward Elgar.
Błach J., 2012, Koszty zastosowania innowacji finansowych w działalności przedsiębiorstwa - identyfikacja problemu, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin - Polonia, Sectio H, XLVI, 4, 23-32.
Błach J., 2018, Innowacje finansowe w przedsiębiorstwie. Instrumenty, mechanizmy, efekty, Warszawa: C.H. Beck.
Calantone R.J., Vickery S.K., Dröge C., 1995, Business performance and strategic new product development activities: an empirical investigation, Journal of Product Innovation Management, 12, 214-223.
Canals J., 1997, Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości, Warszawa: WN PWN.
Dobni C.B., 2008, Measuring innovation culture in organization: The development of generalized innovation culture construct using exploratory factor analysis, European Journal of Innovation Management, 11(4), 539-559.
Dolińska M., 2010, Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa: PWE.
Drucker, P.F., 1985, Innovation and Entrepreneurship, Oxford: Butterworth-Heinemann.
Fabozzi F.J., Modigliani F., 2003, Capital Markets. Institutions and Instruments, Upper Saddle River: Pearson Education.
Frame W.S., White L.J., 2002, Empirical Studies of Financial Innovations: Lots of Talk, Little Action?, Federal Reserve Atlanta Working Paper.
Gubler Z.J., 2010, Instruments, Institutions and the Modern Process of Financial Innovation, http:// ssrn.com/abstract= 1608409 [dostęp: 24.10.2018].
Gunday G., Ulusoy G., Kilic K., Alpkan L., 2011, Effects on innovation types on firm performance, International Journal of Production Economics, 133, 662-676.
Helfat C., Finkelstein S., Mitchell W., Peteraf M.A., Singh H., Teece D., Winter S., 2007, Dynamic Capabilities: Understanding Strategic Change in Organisations, Malden, Mass.: Blackwell.
Hitt M.A., Ireland R.D., Camp S.M., Sexton D.L., 2001, Guest editors' introduction to the special issue strategic entrepreneurship: entrepreneurial strategies for wealth creation, Strategic Management Journal, 22, 479-491.
Janasz W., 2012, Kreatywność i innowacyjność w organizacji, w: Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, red. J. Wiśniewska, K. Janasz, Warszawa: Difin.
Juhkam A., 2003, Financial Innovation in Estonia, PRAXIS Working Paper, 6, 3.
Kędzierska-Szczepaniak A., Szopik-Depczyńska K., Łazorko K., 2016, Innowacje w organizacjach, Warszawa: Texter.
Kraśnicka T., Ingram T. (red.), 2014, Innowacyjność przedsiębiorstw, Katowice: Wyd. UE.
Kuratko D.F., Ireland R.D., Covin J.G., Hornsby J.S., 2005, A model of middle-level managers' entrepreneurial behavior, Entrepreneurship Theory and Practice, 29(6), 699-716.
Marcinkowska M., 2012, Innowacje finansowe w bankach, Acta Universalis Lodziensis Folia Economica, 266, 71-96.
Michalczuk G., 2014, Korzyści z wprowadzania innowacji finansowych w bankach w aspekcie kreowania ich konkurencyjności, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 186, cz. 1, 102-112.
Millson M.R., 2013, Exploring the moderating influence of product innovativeness on the organizational integration - new product market success relationship, European Journal of Innovation Management, 16(3), 1460-1060.
Morgan R.E., Berthon P., 2008, Market orientation, generative learning, innovation strategy and business performance inter-relationships in bioscience firms, Journal of Management Studies, 45(8), 1329-1353.
Nawrocki T., 2012, Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw, Warszawa: CeDeWu.
Nonaka I., Takeuchi H., 1995, The knowledge-creating company: How Japanese companies create the dynamics of innovation, New York: Oxfort University Press.
OECD, 2005, Oslo Manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, Luxembourg: OECD, Statistical Office of the European Communities.
Prahalad C.K., Hamel G., 1990, The core competence of the corporation, Harvard Business Review, 63(3), 79-91.
Prajogo D.I., 2006, The relationship between innovation and business performance - a comparative study between manufacturing and service firms, Knowledge and Process Management, 13(3), 218-225.
Rogers M.E., 1983, Diffusion of innovations, New York: The Free Press.
Sankowska A., 2009, Organizacja wirtualna. Koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Simpson P.M., Siguaw J.A., Enz C.A., 2006, Innovation orientation outcomes: the good and the bad, Journal of Business Research, 59(10), 1133-1141.
Stradomski M., 2006, Innowacje finansowe w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa, Poznań: Grafika.
Subramanian A., Nilakanta S., 1996, Organizational Innovativeness: Exploring the Relationship Between Organizational Determinants of Innovation, Types of Innovations, and Measures of Organizational Performance, Omega, 24(6), 631-647.
Szymura-Tyc M., 2015, Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw, Warszawa: Difin.
Taherparvar N., Esmaeilpour R., Dostar M., 2013, Customer knowledge management, innovation capability and business performance: a case study of the banking industry, Journal of Knowledge Management, 18(3), 591-610.
Truman R., Smith I., 2008, Banking on Innovation. Growth strategies for an industry in subprime times, PRTM Insight, First Quarter, 3.
Tufano P., 2003, Financial Innovation, w: The Handbook of the Economics of Finance: Corporate Finance, red. G. Constantinides, vol. 1A, Amsterdam: Elsevier.
Wang C.I., Ahmed P.K., 2004, The development and validation of the organizational innovativeness construct using confirmatory factor analysis, European Journal Of Innovation Management, 7(4), 303-313.
Wiśniewska J., Janasz K. (red.), 2012, Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, Warszawa: Difin.