Baines T.S. i in., 2009, The Servitization of Manufacturing; a Review of Literature, Journal of Manufacturing Technology Management, Vol. 20, No. 5: 547-567.
Borowski J., 2013, Łańcuch wartości jako nowa teoria zarządzania strategicznego, Optimum. Studia Ekonomiczne, nr 2(62): 11-22.
ECSIP, 2014, Study on the Relation between Industry and Services in Terms of Productivity and Value Ccreation, Final Report, Study for the Directorate-General for Enterprise and Industry, Vienna, http://ec.europa.eu/DocsRoom/documents/8528/attachments/1/translations/en/.../native [dostęp: 20.05.2016].
GUS, 1997, Rynek wewnętrzny w 1996 roku, Warszawa.
Kaplinsky R., Morris M., 2001, A Handbook for Value Chain Research, prepared for the International Development Research Centre (IDRC), SustainAbility, UNEP and UN Global Compact, www.ids.ac.uk/ids/global/pdfs/VchNov01.pdf [dostęp: 07.07.2016].
Komisja Europejska, 2014, Działania na rzecz odrodzenia przemysłu europejskiego, komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów, COM (2014), 14 final, z 22.01.2014.
Kox H., Rubalcaba L., 2007, Business Services and the Changing Structure of European Economic Growth, CPB Memorandum 183, CPB Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis.
Kuczewska J., Stefaniak-Kopoboru J., 2015, Wyzwania europejskiej polityki przemysłowej, w: E. Małuszyńska, P. Idczak, G. Mazur (red.), Unia Europejska wobec wyzwań przyszłości: aspekty społeczne, gospodarcze i środowiskowe, Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 258-269.
Matusek M., 2015, Innowacje usług w przedsiębiorstwach produkcyjnych - czynniki sukcesu, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie, z. 83, nr 1941: 427-436.
Michałowicz J., 2014, Pomysł na przemysł, czyli serwicyzacja, CEO Innovation Experts, www.i-ex. pl/index.php/publikacje/153-pomys-na-przemys-czyli-serwicyzacja [dostęp: 30.05.2016].
Neely A., 2008, Exploring the Financial Consequences of the Servitization of Manufacturing, Operations Management Research, No. 1(2): 103-118.
Nessel K., 2015, Internacjonalizacja usług z perspektywy globalnych łańcuchów wartości. Co mówią liczby?, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 226: 95-108.
Obłój K., 2007, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Warszawa: PWE.
Oliva R., Kallenberg R., 2003, Managing the Transition from Products to Services, International Journal of Service Industry Management, Vol. 14, No. 2: 160-172, DOI 10.1108/095642303104741 38, www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/09564230310474138 [dostęp: 5.07.2016].
Porter M.E., 2001, The Value Chain and Competitive Advantage, w: D. Barnes (red.), Understanding Business: Processes, London - New York: Taylor & Francis, 50-66.
Porter M.E., 2006, Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Gliwice: Helion.
Spring M., Araujo L., 2009, Service, Services and Products: Rethinking Operations Strategy, International Journal of Operations & Production Management, No. 29(5): 444-467.
Stabryła A., 2000, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ulbrych M., 2016, Serwicyzacja produkcji przemysłowej. Wnioski dla Polski, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 3 (81): 253-264, DOI: 10.18276/frfu.2016.81-22, www.wneiz.pl/ nauka_wneiz /frfu/81-2016/FRFU-81-253.pdf [dostęp: 30.06.2016].