Crilly N., Moultrie J., Clarkson P.J., 2004, Seeing things: consumer response to the visual domain in product design, Design Studies, 25(6), 547-577.
Huddleston P., Behe B.K., Minahan S., Fernandez R.T. (2015), Seeking attention: An eye tracking study of in-store merchandise displays, International Journal of Retail & Distribution Management, 43(6), 561-574, doi:10.1108/IJRDM-06-2013-0120.
Jerzyk E., 2015, Sustainable packaging as a determinant of the process of making purchase decisions from the perspective of Polish and French young consumers, Journal of Agribusiness and Rural Development, 3(37), 437-445.
Jerzyk E., Kaniewska-Sęba A., 2006, Opakowanie i marka jako atrybuty produktu, w: B. Pilarczyk, H. Mruk (red.), Kompendium wiedzy o marketingu, Warszawa: WN PWN.
McDaniel C., Baker R.C., 1977, Convenience Food Packaging and the Perception of Product Quality, Food Packaging & Perception of Product Quality, October, 57-58.
Nestorowicz R., 2017, Asymetria wiedzy a aktywność informacyjna konsumentów na rynku produktów żywnościowych, Poznań: Wyd. UEP.
Problemy polskiego handlu (2015), http://inquirymarketresearch.pl/wp-content/uploads/2015/11/ Problemy_polskiego_handlu_2015rev1.pdf [dostęp: 22.10.2016].
Raport Gemius "E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska", www.infomonitor. pl/download/e-commerce-w-polsce-2014.pdf [dostęp:17.07.2016].
Raport Mintel: Millenialsi zrewolucjonizują handel żywnością w Europie, www.portalspozywczy. pl/raporty/raport-mintel-millenialsi-zrewolucjonizuja-handel-zywnoscia-w-europie,134967_0. html [dostęp: 10.10.2016].
Shoppers' Perspective. Open Research (2016), www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/ wiadomosci/badanie-52-proc-polakow-deklaruje-ze-najczesciej-robi-zakupy-w-dyskontach, 48918.html [dostęp: 22.10.2016].
Silayoi P., Speece M., 2007, The importance of packaging attributes: A conjoint analysis approach, European Journal of Marketing, 41(11/12), 1495-1517.
Stępniewska A., 2015, E-sklepy z żywnością najszybciej rosnącym segmentem e-commerce, www.rzetelnyregulamin.pl/pl/a/esklepy-z-zywnoscia-najszybciej-rosnacym-segmentemecommerce [dostęp: 2.02.2017].
Stora Enso Packaging Solutions, 2015, www.storaensopack.pl/sites/default/files/Online Viewpoint_ PL_Low Res.pdf [dostęp: 2.02.2017].
Stravinskienė J., Rūtelionė A., Butkevičienė V., 2008, Impact of consumer package communication on consumer decision making process, Engineering Economics, 1(56), 57-65.
Underwood R., Klein N., Burke R.R., 2001, Packaging communication: attentional effects of product imagery, Journal of Product & Brand Management, 10(7): 403-422.
www.marketing-news.pl [dostęp: 29.10.2016].