Data publikacji : 2017-06-30

Znaczenie komunikacji w kontekście rozwoju innowacji - analiza wybranych uwarunkowań socjologicznych

Małgorzata Suchacka



Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie istotnych wątków teoretycznych związanych ze znaczeniem komunikacji w kontekście rozwoju innowacji. Nawiązanie do wybranych koncepcji ma przybliżyć temat i przygotować do pogłębienia badań z uwzględnieniem podstawowych kategorii socjologicznych, które - jak się okazuje w praktyce - mają znaczenie priorytetowe. Poruszane wątki koncentrują się wokół procesu komunikacji, wprowadzania innowacji oraz stosowanych socjotechnik, budowania kapitału ludzkiego i społecznego, przepływu wiedzy w organizacji, ale także w ujęciu regionalnym, zagrożeń organizacyjnych oraz procesu dezorganizacji. Świadomość wagi poruszanych problemów pozwoli praktykom lepiej funkcjonować w złożonym systemie organizacji oraz jej otoczeniu.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Innowacje, Socjotechnika, Kapitał ludzki, Kapitał społeczny, Komunikowanie w przedsiębiorstwie



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Suchacka, M. (2017). Znaczenie komunikacji w kontekście rozwoju innowacji - analiza wybranych uwarunkowań socjologicznych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 74(3). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/826

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP