Abraham S., Cox P., 2007, Analysing the Determinants of Narrative Risk Information in UK FTSE 100 Annual Reports, The British Accounting Review, Vol. 39, No. 3: 227-248.
Bernatt M., 2009, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Corporate Social Responsibility.Implications for Small and Medium Enterprises in Developing Countries, 2002, Wiedeń: United Nations Industrial Development Organization.
Dyrektywa UE 2014/95/UE z dnia 22 października 2014 r. zmieniająca dyrektywę 2013/34/UE w odniesieniu do ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże spółki oraz grupy, Dz. Urz. UE L 330/1 z 15.11.2014.
Dziworska K., Górczyńska A., 2014, Społeczna odpowiedzialność we współczesnej gospodarce, w: A. Uziębło (red.), Pokonać dekoniunkturę. Społeczna odpowiedzialność biznesu i finanse, Prace Naukowe WSB w Gdańsku, t. 30: 13-20.
Freeman R.E., 1984, Strategic Management: A Stakeholders Approach, Boston: Pitman Publishing Company.
Gasiński T., Piskalski G., 2009, Zrównoważony biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Warszawa: Centrum CSR.PL, Det Norse Veritas.
Green Paper Promoting European Framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the European Communities, Bruksela, 18 lipca 2001, http://ec.europa.eu/employment_social/ soc-dial/csr/greenpaper_pl.pdf [dostęp: 4.10.2016].
Grupa Lotos S.A., 2014, Zintegrowany Raport Roczny 2014, http://raportroczny.lotos.pl/pl [dostęp: 1.10. 2016].
Harrison S., 1995, Public Relations. An Introduction, London - New York: Routledge.
Hąbek P., Szewczyk P. 2010, Społeczna odpowiedzialność a zarządzanie jakością, Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
ISO 26000, 2010, Guidance on Social Responsibility, Genewa: International Organization for Standardization.
Kalinowska A., 2012, Wartość dla pracowników w koncepcji CSR, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 736: Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 55: 327-344.
Linsley P.M., Shrives P.J., 2006, Risk Reporting: A Study of Risk Disclosure in the Annual Reports of UK Companies, The British Accounting Review, Vol. 38, No. 4: 387-404.
Łukasiak P., 2004, Odpowiedzialny biznes w Polsce 2004 r., Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Makuch Ł., 2011, Normy i standardy społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Przewodnik po kluczowych standardach społecznej odpowiedzialności biznesu oraz relacjach i współzależnościach pomiędzy nimi zachodzących, Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.
Paliwoda-Matiolańska A., 2014, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Warszawa: C.H. Beck.
PKN Orlen S.A., 2014, Raport Zintegrowany 2014, http://raportzintegrowany.orlen.pl/pl [dostęp: 4.10.2016].
Porter M.E., Kramer M.R., 2007, Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, Harvard Business Review Polska, nr 52, czerwiec.
Rogovsky N., 2000, Corporate Community Involvement Programmes: Partnerships for Job and Development, Genewa: International for Labour Studies.
Rok B. (red.), 2001, Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes: programy, strategie, standardy, Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Rok B., 2004, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Warszawa: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Rybak M., 2004, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sawicka A., Ptak A., Lepka J., 2003, Przedsiębiorca w krainie działań społecznych, Warszawa: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.
Stawicka E., 2010, Teoria a praktyka wobec koncepcji społecznej odpowiedzialności w biznesie, Zeszyty Naukowe SGGW, nr 83: Ekonomika i organizacja gospodarki żywnościowej, 5-15.
Sudoł S., 2002, Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka zarządzania, Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa.
Wieczorek-Kosmala M., Błach J., 2013, Obraz syntetycznego kapitału własnego przedsiębiorstwa w informacji sprawozdawczej, Zarządzanie i Finanse, t. 11, nr 2, cz. 2: 518-527.
www.orlen.pl/PL/OFirmie/Nagrodyiwyroznienia2/Strony/default.aspx [dostęp: 4.10.2016].
Zbiegień-Maciąg L., 1996, Etyka w zarządzaniu, Warszawa: Centrum Informacji Menedżera.