Badanie ewaluacyjne ex-ante w zakresie oceny możliwości doboru optymalnych narzędzi motywujących kandydatów na studia do wyboru kształcenia na kierunkach technicznych, matematycznych i przyrodniczych, www.archiwum.ewaluacja.gov.pl/Wyniki/Documents/6_068.pdf [accessed 20.08.2015].
Burgiel A., 2014, Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów. Oddziaływania społeczne, naśladownictwo, ostentacja i snobizm, Katowice: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego.
Bylok F., 2005, Konsumpcja w Polsce i jej przemiany w okresie transformacji, Częstochowa: Wyd. Politechniki Częstochowskiej.
CBOS, 2009, Aspiracje i motywacje edukacyjne Polaków w latach 1993-2009, Warszawa.
Douglas J., Douglas A., Barnes B., 2006, Measuring Student Satisfaction at a UK University, Quality Assurance in Education, No. 14(2): 251-267.
Drapińska A., 2011, Zarządzanie relacjami na rynku edukacyjnym szkół wyższych, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Foxall G.R., Goldsmith R.E., Brown S., 1998, Consumer Psychology for Marketing, London: International Thomson Business Press.
GUS, 2013, Wybory ścieżki kształcenia a sytuacja zawodowa Polaków, Warszawa.
Henning-Thurau T., Langer M. F., Hansen U., 2001, Modelling and Managing Student Loyalty. An Approach Based on the Concept of Relationship Quality, Journal of Service Research, Vol. 3, No. 4: 331-344.
Herbst M., Sobotka A., 2014, Raport z badania "Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych", Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Jachnis A., 2007, Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich, Bydgoszcz - Warszawa - Lublin: Oficyna Wydawnicza Branta.
Kropiwnicka E., Orzechowska A., Cholewska M., Krajewska-Kułak E., 2011, Determinanty wyboru zawodu, poziom aspiracji oraz plany na przyszłość studentów kierunku lekarskiego i pielęgniarstwa Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, Problemy Pielęgniarstwa, No. 19(1): 70-80.
MacAllum K., Glover D.M., Queen B., Riggs A., 2007, Deciding on Postsecondary Education: Final Report, Washington, DC: National Postsecondary Education Cooperative.
Pawlak M., Grzesiuk K., 2014, Czynniki wpływające na wybór studiów na przykładzie maturzystów województwa lubelskiego, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Vol. 15, No. 8, Part II: 93-106.
Payne A., 1993, The Essence of Services Marketing, Harlow: Prentice-Hall International.
Peszko K., 2015, Konsument na rynku usług edukacyjnych, in: G. Rosa (ed.), Konsument na rynku usług, Warszawa: Wyd. C.H. Beck, 181-197.
Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, Warszawa: PWE.
Szczepańska-Woszczyna K., 2012, Marka uczelni w opinii jej interesariuszy na przykładzie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, in: M. Kaczmarczyk (ed.), Uczelnia w przestrzeni publicznej. Zarządzanie - marketing - public relations, Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.
Światowy G., 2006, Zachowania konsumentów: determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Warszawa: PWE.
Uniwersytet Jagielloński, 2011, Raport z badań preferencji licealistów, Kraków.
Urbanik W., 2010, Aspiracje edukacyjne młodzieży szkół średnich, Szczecin: Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie, http://wshtwp.pl/img/media/Raport.pdf [accessed 20.08.2016].
Vrontis D., Thrassou A., Melanthiou Y., 2007, A Contemporary Higher Education Student-choice Model for Developed Countries, Journal of Business Research, No. 60(9): 979-989.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie, 2009, Mechanizmy decyzyjne ludzi młodych przy wyborze kierunków kształcenia, Lublin.
Wroczyńska A., 2013, Oczekiwania współczesnych studentów wobec uczelni wyższych - prezentacja wyników prowadzonych badań, Studia BAS, 35(3): 249-272.