Data publikacji : 2016-08-30

Innowacja - niekonwencjonalne spojrzenie

Raymond L. Forbes Jr.



Abstrakt

Innowacja jako sposób na zyskanie gospodarczej przewagi konkurencyjnej przyciąga ostatnio uwagę wielu naukowców, i nie tylko naukowców, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce. Ilustruje to choćby fakt, że 19 stycznia 2015 r. na zapytanie o "Economic Innovation" wyszukiwarka Google Scholar podawała 2 250 000 trafień w USA i 16 700 w Polsce. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie niekonwencjonalnego spojrzenia na temat innowacji - pojęcia, które zakorzenione jest równie mocno w biznesie jak w psychologii. Przedstawione zostaną strategie innowacyjności ukształtowane w takich dziedzinach, jak ekonomia behawioralna, biologia i neuronauka. Najwięcej uwagi poświęcone zostanie strategiom innowacyjności stosowanym przez twórcze jednostki i organizacje w Stanach Zjednoczonych, przy czym ukazane zostaną analogie do podejść stosowanych obecnie w Polsce i w Unii Europejskiej.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Innowacje, Innowacyjność, Strategia innowacyjna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Forbes Jr., R. L. (2016). Innowacja - niekonwencjonalne spojrzenie. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 69(4). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/891

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP