Ambrosini V., Bowman C., The Impact of Causal Ambiguity on Competitive Advantage and Rent Appropriation, "British Journal of Management" 2010, Vol. 21, No. 4.
Barney J., Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management" 1991, Vol. 17, No. 1.
Bell J., Den Ouden B., Ziggers G.W., Dynamics of Cooperation: At the Brink of Irrelevance, "Journal of Management Studies" 2006, Vol. 43, No. 7.
Combs J.G., Big Samples and Small Effects: Let's Not Trade Relevance and Rigor for Power, "Academy of Management Journal" 2010, Vol. 53, No. 1.
Czakon W., Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, "Prace Naukowe AE w Katowicach" 2007.
Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 3.
Czakon W., Paradygmat sieciowy w naukach o zarządzaniu, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 3.
Grandori A., Soda G., Inter-Firm Networks: Antecedents, Mechanisms and Forms, "Organization Studies"1995, Vol. 16, No. 2.
Hoskisson R.E., Hitt M.A., Wan W.P., Yiu D., Theory and Research in Strategic Management: Swings of a Pendulum, "Journal of Management" 1999, Vol. 25, No. 3.
https://scholar.google.com, wynik 2.180.000 [30.06.2015]
Jaki A., Mechanizmy rozwoju paradygmatów zarządzania, "Przegląd Organizacji" 2014, nr 2.
King A.W., Zeithaml C.P., Competencies and Firm Performance: Examining the Causal Ambiguity Paradox, "Strategic Management Journal" 2001, Vol. 22, No. 1.
Krzakiewicz K., Zastosowanie podejścia sieciowego w zarządzaniu strategicznym, "Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie" 2013, nr 1147.
Lippman S.A., Rumelt R.P., Uncertain Imitability: An Analysis of Interfirm Differences in Efficiency under Competition, "The Bell Journal of Economics" 1982, Vol. 13, No. 2.
Niemczyk J., Logika rozwoju strategii, "Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości" 2014, t. 27, nr 2: Zarządzanie strategiczne: rozwój koncepcji i metod.
Powell T.C., Lovallo D., Caringal C., Causal Ambiguity, Management Perception, and Firm Performance, "Academy of Management Review" 2006, Vol. 31, No. 1.
Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Eekonomiczne, Warszawa 2005.
Rumelt R., How Much Does Industry Matter?, "Strategic Mangement Journal" 1991, Vol. 12, No. 3.
Van Maanen J., Reclaiming Qualitative Methods for Organizational Research: A Preface, "Administrative Science Quarterly" 1979, Vol. 24, No. 4.