nowych sygnatariuszy Deklaracji Społecznej Odpowiedzialności Uczelni. (2019). https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/60-nowych-sygnatariuszy-deklaracji-spolecznej-odpowiedzialnosci-uczelni.
Adam, M., Hofbauer, M. i Stehling, M. (2021). Effectiveness of a lean simulation training: challenges, measures and recommendations. Production Planning and Control, 32(6), 443-453. https://doi.org/10.1080/09537287.2020.1742375.
Adzhienko, V., Vermennikova, L. V., Davydova, N. S. i Kuizheva, S. K. (2021). A lean university as an innovative model of university management. New Technologies, 17(2), 111-120. https://doi.org/10.47370/2072-0920-2021-17-2-111-120.
Alefari, M., Salonitis K. i Yuchun Xu (2017). The role of leadership in implementing lean manufacturing. Procedia CIRP, 63, 756-761. https://doi.org/10.1016/j.procir.2017.03.169.
Allaoui, A. i Benmoussa, R. (2020). Employees attitudes toward change with Lean Higher Education in Moroccan public universities. Journal of Organizational Change Management, 33(2), 253-288. https://doi.org/10.1108/JOCM-08-2018-0232.
Avella, L. (2017). Reinforcing University-Companies Ties: Implementation of the "Specialist Programme in Operations Management and Lean 6 Sigma" in response to the training requirements of industry. WPOM-Working Papers on Operations Management, 8, 54-57. https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7135.
Bacoup, P., Michel, C., Pralus, M. i Habchi, G. (2016). Implementation of ISO and LEAN management into administration. Application in a University Department. Qualita, February.
Benuyenah, V. (2021). Can the concept of "lean management" be applied to academic recruitment? - a quasi-theoretical discourse. Rajagiri Management Journal, 15(2), 105-112. https://doi.org/10.1108/ramj-07-2020-0039.
Cygonek, K. (2021). Zrównoważony rozwój SGH. Życie Uczelni, Gazeta SGH, 10. https://gazeta.sgh.waw.pl/meritum/zrownowazony-rozwoj-sgh.
Detyna, B. (2016). Analiza i ocena wybranych systemów zarządzania jakością w kontekście ich wykorzystania przez uczelnię wyższą. W: T. Wawak (red.), Zarządzanie w szkołach wyższych i innowacje w gospodarce (s. 91-98). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Detyna, B. (2018). Implementation of lean management concept at the University. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, 19(2), 65-81. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.2039.
Detyna, B. (2019). Lean Management jako koncepcja zarządzania uczelnią - możliwości i bariery implementacji. W: Ł. Sułkowski, K. Wach (red.), Doskonalenie systemów organizacyjnych (s. 43-60). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Gajdzik, B. (2017). Prezentacja zastosowania rozwiązań organizacyjnych zespołowego doskonalenia przy wykorzystaniu koncepcji Kaizen. Problemy Jakości, 5, 20-25.
Gałat, W. (2018). Deklaracja społecznej odpowiedzialności uczelni jako wzmocnienie etosu akademickiego. Cracow Review of Economics and Management, 6(978), 137-151. https://doi.org/10.15678/ZNUEK.2018.0978.0608.
Gento, A. M., Pimentel, C. i Pascual, J. A. (2021). Lean school: an example of industry-university collaboration. Production Planning and Control, 32(6), 473-488. https://doi.org/10.1080/09537287.2020.1742373.
Gómez-Molina, D. L., i Moyano-Fuentes, J. (2021). Lean management in universities: a systematic literature review. International Journal of Lean Six Sigma, 13(1), 156-177. https://doi.org/10.1108/IJLSS-12-2020-0224.
Grudowski, P. (2021). Koncepcja Lean Management w uczelniach - przegląd wyników badań międzynarodowych. Stan i perspektywy rozwoju jakości w XXI wieku (s. 113-123), Wydawnictwo UMCS.
Grudowski, P. i Wiśniewska, M. (2019). Lean Management in higher education institutions? How to begin? Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization and Management Series, 137, 49-61.
Imai, M. (2018). Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe podejście do strategii ciągłego rozwoju, Wyd. Profes.
Klein, L. L., Tonetto, M. S., Avila, L. V. i Moreira, R. (2021). Management of lean waste in a public higher education institution. Journal of Cleaner Production, 286, 125-386. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.125386.
Krdžalić, A., Brgulja, A. i Duraković, B. (2020). Implementation of lean practices in a higher education institution's student affairs office: A case study from a Bosnian University. International Journal on Advanced Science. Engineering and Information Technology, 10(2), 567-577. https://doi.org/10.18517/ijaseit.10.2.10822.
Locher, D. (2019). Lean w biurze i usługach. MT Biznes, 11-13.
Maciąg, J. (2016a). Uwarunkowania wdrożenia koncepcji Lean Service w polskich szkołach wyższych. Zarządzanie Publiczne, 1(33), 51-64. https://doi.org/10.4467/20843968ZP.16.005.4939.
Maciąg, J. (2016b). Zastosowanie podejścia procesowego w zarządzaniu publicznymi szkołami wyższymi - wyzwania teorii i praktyki. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 1(47), 163-180. https://doi.org/10.14746/nsw.2016.1.7.
Maciąg, J. (2018). Kultura Lean Management w polskich szkołach wyższych (wyniki badań pilotażowych). Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 1(51), 69-95. https://doi.org/10.14746/nisw.2018.1.3.
Ministerstwo Rozwoju. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. (2019). Deklaracja społecznej odpowiedzialności uczelni. https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2019/1018/142120-deklaracja-spolecznej-odpowiedzialnosci-uczelni.pdf.
Monash University (2021a). Environmental, Social and Governance Statement 2021-2025. https://www.monash.edu/__data/assets/pdf_file/0004/2707483/ESG-Statement-2021-2025.pdf.
Monash University (2021b). Monash University's Strategic Plan 2021-2030. Impact 2030. https://www.monash.edu/__data/assets/pdf_file/0009/2680389/Strategic-Plan-2030.pdf.
Nur Hafidzoh Asyiqin Ahmad, Abd Rahim Romle, Akmal Ahlami Md Rozai, Safarina Mohd Rodzi, Helmie Sheha Che Azemi i Subki Ahmad (2016). Lean Management Approach at University Library in Malaysia: A New Insight. World Applied Sciences Journal, 34(4), 431-436. https://doi.org/10.5829/idosi.wasj.2016.34.4.15676.
Ohno, T. (1988). Toyota Production System: Beyond Large-Scale Production. Cambridge: Productivity Press. http://dspace.vnbrims.org:13000/jspui/bitstream/123456789/4694/1/Toyota%20Production%20System%20Beyond%20Large-Scale%20Production.pdf .
Piasecka, A., Ludwiczak, A. i Tutko M. (2021). Projakościowe koncepcje zarządzania w szkołach wyższych. TQM. Lean Management, Kaizen. Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Randhawa, J. S. i Ahuja, I. S. (2017). Examining the role of 5S practices a facilitator of business excellence in manufacturing organizations. Measuring Business Excellence, 21, 191-206.
Ribeiro, D. (2019). University management: The lean production allied to the program quality of life at work. Gestao e Producao, 26(4). https://doi.org/10.1590/0104-530X2259-19.
Spychalski, B. (2017). Wdrażanie i funkcjonowanie sytemu zarządzania jakości w szkole wyższej, Problemy Jakości, 4, 6-11.
Stańczyk, I. (2017). Rola komórek personalnych w organizacji - wyniki badań. W: M. Bugdol, P. Jedynak (red.), Jakość zarządzania - refleksje, wymiary, problemy (s. 179-186). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Strategia rozwoju Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na lata 2022-2032 (2021). Uchwała nr 87 w sprawie strategii rozwoju Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na lata 2022-2032 z dnia 28 kwietnia 2021 r.
Strategia społecznej odpowiedzialności Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (2021). Załącznik do zarządzenia Rektora nr 43 z dnia 8 czerwca 2021 r. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
Tutko, M. (2016). Wybrane aspekty jakości zarządzania w szkolnictwie wyższym. W: T. Wawak (red.), Zarządzanie w szkołach wyższych i innowacje w gospodarce (s. 99-106). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Vasilieva, G. N., Pletneva, T. V. i Bornyakova, Y. V. (2021). Application of lean technologies of educational process control under the conditions of epidemiological uncertainty. Bulletin of Udmurt University. Series Economics and Law, 31(2), 196-203. https://doi.org/10.35634/2412-9593-2021-31-2-196-203.
Wawak, T. (2017). Ekonomia jakości zarządzania. W: M. Bugdol, P. Jedynak (red.), Jakość zarządzania - refleksje, wymiary, problemy (s. 64-73). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wiśniewska, M. i Grudowski, P. (2016). High-quality academic teachers in business school. The case of the University of Gdańsk, Poland. Total Quality Management & Business Excellence, 27(10), 1158-1170. https://doi.org/10.1080/14783363.2015.1064766.
Wonarski, M. (2017). Rola pilota, Kaizen, 1, 26-29.
Wyciślak, S. (2017). Implikacje szczupłych i zwinnych koncepcji i praktyk dla elastyczności organizacji. W: M. Bugdol, P. Jedynak (red.), Jakość zarządzania - refleksje, wymiary, problemy (s. 251-260). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Yeh, S. T., Arthaud-Day, M., Turvey-Welch M. (2021). Propagation of lean thinking in academic libraries. Journal of Academic Librarianship, 47(3). https://doi.org/10.1016/j.acalib.2021.102357.
Yorkstone, S. (2016). Lean Universities. W: T. Netland, D. Powell (red.), The Routledge Companion to Lean Management (s. 1-23). Edinburgh Napier University.