Data publikacji : 2017-04-30

Konkurencyjność agencji ratingowych

Patrycja Chodnicka-Jaworska



Abstrakt

Celem artykułu jest analiza rynku agencji ratingowych, ich specyfiki działania oraz głównych trendów zachodzących na rynku europejskim. W tym celu dokonano przeglądu literaturowego przedmiotu. Omówiono wpływ zmian not ratingowych na funkcjonowanie rynku finansowego. Na podstawie danych pozyskanych z Komisji Europejskiej, dotyczących funkcjonowania rynku agencji ratingowych w latach 2009-2015, postawiono hipotezę: Wzrost konkurencji na rynku agencji ratingowych uwarunkowany jest zainteresowaniem emitentów nadawanymi notami ratingowymi. Hipotezę zweryfikowano, przeprowadzając analizę danych źródłowych oraz badanie porównawcze rynku europejskiego i rynku amerykańskiego.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Agencje ratingowe, Rating, Konkurencja, Ryzyko rynkowe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Chodnicka-Jaworska, P. (2017). Konkurencyjność agencji ratingowych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 73(2). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/831

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP