Jednym z koniecznych warunków organizacji imprez turystycznych: wycieczek, wyjazdów pobytowych, miejsc noclegowych w hotelach, miejsc w samolotach, pociągach itp. jest funkcjonowanie sprawnego systemu rezerwacji dla osób chcących w nich uczestniczyć. Jeszcze kilkanaście lat temu, przed rozpowszechnieniem się Internetu, królowały telefony i przesyłki pocztowe. Porównując dzisiejsze sposoby organizowania na przykład wczasów zagranicznych z ówczesnymi, łatwo zauważyć, że wówczas każdy etap organizacji wymagał więcej czasu, pracy i dodatkowo był zdecydowanie kosztowniejszy. Dopiero upowszechnienie komputerów w latach dziewięćdziesiątych XX wieku i wraz za tym Internetu wpłynęło na intensywne zmiany w tej dziedzinie funkcjonowania firm turystycznych. Kolejnym etapem rozwoju było powstanie różnego typu systemów rezerwacji miejsc w samolotach, hotelach, pociągach i na zorganizowanych imprezach turystycznych. W dalszej części pracy przedstawiono kilka wykorzystywanych w Polsce systemów rezerwacji miejsc.(fragment tekstu)
Słowa kluczowe:
Turystyka, Komputeryzacja usług turystycznych, Internet
Leśny, J. (2009). Internetowe systemy rezerwacji miejsc w turystyce. Studia Periegetica, 3, 243–251. Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/sp/article/view/284