Buczkowska, K. (2014). Portret współczesnego turysty kulturowego. Wyd. Akademii Wychowania Fizcznego w Poznaniu
Butler, R. (2006). Volatile demand for tourism? – We can only market efficiently to what we know, rather than to what we imagine. W: P. Keller, T. Bieger (red.), Marketing efficiency in tourism. Coping with volatile demand (s. 13-22). Erich Schmidt Verlag
Flick, U. (2011). Projektowanie badań jakościowych. Wyd. Naukowe PWN
Gaworecki, W. W. (1997). Turystyka. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Gimpel, J. (1968). Jak budowano w średniowieczu. PWN
Hollinshead, K. (1997). Heritage Tourism under Post – modernity: Truth and the Past. W: Ch. Ryan (red.), The tourist Experience. A new Introduction (s. 170-193). Cassel
Kachniewska, M., Nawrocka, E., Niezgoda, A., Pawlicz, A. (2012). Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki. Oficyna Wolters Kluwer
Kębłowski, J. (1976). Polska sztuka gotycka, Wyd. Artystyczne i Filmowe
Kozioł, L. (2013). Koncepcja klasyfikacji czynników motywacji turystycznej. Współczesne Zarządzanie, 1, 132-139
Kruczek, Z. (red.) (2001). Kompendium pilota wycieczek. Proksenia
Kruczek, Z. (2011). Atrakcje turystyczne. Fenomen, typologia, metody badań. Proksenia
Kurek, W. (red.) (2007). Turystyka, Wyd. Naukowe PWN
Le Goff, J. (2002). Kultura średniowiecznej Europy. Wyd. Marabut, Oficyna Wydawnicza Volumen
Lijewski, T., Mikułowski, B. i Wyrzykowski, J. (2002). Geografia turystyki Polski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Llodrà-Riera, I., Martínez-Ruiz, M. P., Jiménez-Zarco, A. I. i Izquierdo-Yusta, A. (2015). A multidimensional analysis of the information sources construct and its relevance for destination image formation. Tourism Management, 48, 319-328. http://doi.org/10.1016/j.tourman.2014.11.012
Marine-Roig, E. (2019). Destination image analytics through traveller generated content. Sustainability, 11(12), 3392, 1-23. https://doi.org/10.3390/su11123392
Marine-Roig, E. i Ferrer-Rosell, B. (2018). Measuring the gap between projected and perceived destination images of Catalonia using compositional analysis. Tourism Management, 68, 236-249. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2018.03.020
Mazurek-Kusiak, A. (2019). Model zachowań konsumentów na rynku turystycznym. Spatium
Munar, A. M. i Jacobsen J. K. S. (2013). Trust and involvement in tourism social media and web-based travel information sources. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 13(1), 1-19. https://doi.org/10.1080/15022250.2013.764511
Niezgoda, A. (2013). Prosumers in the tourism market: the characteristics and determinants of their behaviour. Poznań University of Economics Review, 13(4), 130-141
Nowacki, M. (2017). Atrakcje turystyczne światowych metropolii w opinii użytkowników TripAdvisora. Studia Peregietica, 3(19), 13-31
Orzechowska-Kowalska, K. (2003). Dzieje architektury inaczej. Wydawnictwo Drukarnia GS
Podemski, K. (2004). Socjologia podróży. Wydawnictwo Naukowe UAM
Przecławski, K. (1996). Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki. Albis
Reich, F., Pechlaner, H. i Hoelzl, B. (2006). Price satisfaction in the hotel industry. W: P. Keller, T. Bieger (red.), Marketing efficciency in tourism. Coping with volatile demand (s. 107-116), Erich Schmidt Verlag
Ryan, Ch. (1997). Similar Motivations – Diverse Behaviours, W: Ch. Ryan (red.), The tourist Experience. A new Introduction (s. 25-47), Cassel
Skibiński, S. (1996). Polskie katedry gotyckie. Wyd. Abos
Steckiewicz, K. i Wyszowska, I. (2009). Architektura i sztuka gotycka w Poznaniu w aspekcie turystyki kulturowej. Turystyka Kulturowa, 8, 4-30
Surdej, A. (2011). Analiza znaczenia czynników kulturowych w rozwoju miast na przykładzie wybranych miast citta d’arte we Włoszech. W: A. Surdej (red.), Twórcze miejsca, twórczy ludzie (s. 56-85). Wydawnictwo Muzeum Pałac w Wilanowie
Szczepaniak, K. (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych – refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis, Folia Sociologica, 42, 83-112
TripAdvisor (2021a). Archikatedra pw. Sw. Jana Chrzciciela we Wroclawiu. Retrieved June 21, 2021 from https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g274812-d287873-r527821240-Archikatedra_pw_Sw_Jana_Chrzciciela_we_Wroclawiu-Wroclaw_Lower_Silesia_Province_S.html
TripAdvisor (2021b). Wawel Cathedral. Retrieved June 22, 2021 from https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g274772-d276749-Reviews-Wawel_Cathedral-Krakow_Lesser_Poland_Province_Southern_Poland.html
TripAdvisor (2021c). Churches & Cathedrals in Poznan. Retrieved June 22, 2021 from https://www.tripadvisor.com/Attractions-g274847-Activities-c47-t175-Poznan_Greater_Poland_Province_Central_Poland.html
Urry, J., (2007). Spojrzenie turysty, Wyd. Naukowe PWN
Xiang, Z., Wang, D., O’Leary, J. T. i Fesenmaier, D. R. (2015). Adapting to the Internet: Trends in Travelers’ Use of the Web for Trip Planning. Journal of Travel Research, 54(4), 511–527. https://doi.org/10.1177/0047287514522883
Zajadacz, A., (2017). Dyssatysfakcja w przestrzeni turystycznej. Negatywne opinie u użytkowników TripAdvisor na temat głównych atrakcji turystycznych wybranych miast w Polsce. Prace i Studia Geograficzne, 62(3), 63-88