Data publikacji : 2019-06-30

Porównanie atrybutów wizerunku Poznania, Wrocławia i Bratysławy na podstawie opinii zamieszczonych w TripAdvisorze

Marek Nowacki



Agnieszka Niezgoda



Abstrakt

Celem artykułu jest identyfikacja unikatowych atrybutów wizerunku Poznania, Wrocławia i Bratysławy. Cel ten zrealizowano za pomocą analizy opinii zamieszczonych na angielskojęzycznym portalu TripAdvisor.co.uk. Pozyskano 29 383 recenzji z kategorii atrakcji turystycznych (Things to do...) dla trzech miast. Za pomocą procedury Text Mining wyodrębniono 76 najczęściej powtarzających się atrybutów-słów. Słowa te w istotny sposób różnicują między sobą badane miasta. Analiza korespondencji ujawniła unikalne atrybuty wizerunku każdego z miast. Ponadto wykonano analizę sentymentu (wydźwięku), która wykazała istotne różnice w afektywnym wymiarze wizerunku pomiędzy miastami. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Wizerunek miasta, System doradczy, Turystyczne atrakcje, Analiza korespondencji


Inne teksty tego samego autora


Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Nowacki, M., & Niezgoda, A. (2019). Porównanie atrybutów wizerunku Poznania, Wrocławia i Bratysławy na podstawie opinii zamieszczonych w TripAdvisorze. Studia Periegetica, 26(2), 63–77. https://doi.org/10.26349/st.per.0026.04

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP