Agencja Rozwoju Gdyni (2010, 5 listopada). Pobrane 20 grudnia 2021 z https://arg.gdynia.pl/home/archiwum/wiecej/item/nowy_prom_stena_line_juz_w_gdyni.html?cHash=3d101ef301a4f8efc572655a37713b18&print=1
Bocheński, T., Palmowski, T. i Studzieniecki, T. (2021). The Development of Major Seaports in the Context of National Maritime Policy. The Case Study of Poland. Sustainability, 13(22), 1-20. https://doi.org/10.3390/su132212883
Dragan, M. C. i Camara, G. (2021). Overtourism – occurrences and effects. Present Environment and Sustainable Development, 15(2), 281-295. https://doi.org/10.15551/pesd2021152023
Gibbons, T. (1996). Tourism afloat: The hidden discourse of relations aboard a cross-channel ferry. JASO, 27(1), 7-19
Grobelna, A. i Marciszewska, B. (2016). Work motivation of tourism and hospitality students: implications for human resource management. Proceedings of the 8th European Conference on Intellectual Capital (ECIC 2016), 95-103
Igielski, M. (2017). Budowa przewagi konkurencyjnej na przykładzie przewoźnika promowego Stena Line. Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego, 14, 77-92. https://doi.org/10.26881/sim.2017.4.05
Kapsa E. i Roe, M. (2006). An analysis of the current situation for Polish ferry operators in a transitional environment. European Transport, 34, 1-20.
Katorgin, A. D. i Tarkhov, S. A. (2021). The spatial structure of Baltic Sea ferry services. Baltic Region, 13(3), 108-124. https://doi.org/10.5922/2079-8555-2021-3-6
Kizielewicz, J. (2013). Shaping the brand and image of the city of Gdynia, as maritime tourist destinations. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 9(58), 242-254
Kizielewicz, J. (2016). Konsumpcja podróżujących morskimi statkami wycieczkowymi w nadmorskich obszarach recepcji turystycznej. Akademia Morska w Gdyni
Kizielewicz, J., Haahti, A., Luković, T. i Gračan, D. (2017). The segmentation of the demand for ferry travel – a case study of Stena Line. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 30(1), 1003-1020. https://doi.org/10.1080/1331677X.2017.1314789
Kizielewicz, J. i Urbanyi-Popiołek, I. (2015). Rynek usług morskiej żeglugi wycieczkowej. Wydawnictwo PWN
Kizielewicz, J. i Wolska, G. (2017). Strategic Human Resources Management in the Leading Cruise Shipping Corporations. W: M. Rich (red.), Proceedings of the 13th European Conference on Management, Leadership and Governance, City, University of London, UK, 11-12 December 2017 (pp. 232-244). Academic Conferences and Publishing Limited
Klimek, K. (2013). Destination Management and Sustainable Tourism Development: A Cross-Country Analysis. LAP LAMBERT Academic Publishing
Kotler, P. (2002). Marketing Management. Prentice-Hall
Mańkowska, M. (2015). The concept of development of passenger ferry services in the Baltic Sea Region in terms of the growing interbranch competition. W: Conference proceedings of 17th International Conference on Transport Science – ICTS 2015. Portorož, Slovenija. Fakulteta za pomorstvo in promet
Mańskowska, I. i Tłoczyński, D. (2018). The competitiveness of ferry and air transport in the Baltic Sea Region: infrastructure approach. SHS Web of Conferences 58(2):01029. https://doi.org/10.1051/shsconf/20185801029
Matušíková, D., Šambronská, K. i Żegleń, P. (2020). The relation between income from active foreign tourism and the number of foreign visitors: a case study of the four Visegrad Countries. Social Inequalities and Economic Growth, 62(2), 294-308. https://doi.org/10.15584/nsawg.2020.2.19
Middleton, V. (1996). Marketing w turystyce. Polska Agencja Promocji Turystyki
Niezgoda, A. (2006). Obszar recepcji turystycznej w warunkach rozwoju zrównoważonego. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Oklevik, O., Gössling, S., Hall, C. M., Jacobsen, J. K. S., Grøtte, I. P. i McCabe, S. (2019). Overtourism, optimisation, and destination performance indicators: A case study of activities in Fjord Norway. Journal of Sustainable Tourism, 27(12), 1804-1824. https://doi.org/10.1080/09669582.2018.1533020
Panasiuk, A. (2017). Koncepcja orientacji marketingowej touroperatorów. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 473, 399-409. https://doi.org/10.15611/pn.2017.473.37
Peeters, P., Gössling, S., Klijs, J., Milano, C., Novelli, M., Dijkmans, C., Eijgelaar, E., Hartman, S., Heslinga, J., Isaac, R., Mitas, O., Moretti, S., Nawijn, J., Papp, B. i Postma, A. (2018). Research for TRAN Committee – Overtourism: impact and possible policy responses. European Parliament, Policy Department for Structural and Cohesion Policies
Polferries (2021, 21 grudnia). https://polferries.se
Portal Morski (2020, 18 listopada). Rozpychamy się nad Bałtykiem - rosnący potencjał polskich portów. Pobrane 20 grudnia 2021 z https://www.portalmorski.pl/porty-logistyka/46824-rozpychamy-sie-nad-baltykiem-rosnacy-potencjal-polskich-portow
PortMonitor (2021). Raport. Polskie porty morskie w 2020 roku. Podsumowanie i perspektywy na 2021 rok. Pobrane 20 grudnia 2021 z https://www.actiaforum.pl/assets/files/Portypolskie2020.pdf
POT (2021, 27 października). POT na targach The Quality Fair w Kopenhadze. Pobrane 20 grudnia 2021 z https://www.pot.gov.pl/pl/nowosci/wiadomosci-z-pot/pot-na-targach-the-quality-fair-w-kopenhadze
Povilanskas, R. i in.. (2015) Third-Country Tourists on the Ferries Linking Germany with Lithuania, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 15 (4), 327-340, DOI: 10.1080/15022250.2015.1024815
Publiczny terminal promowy (2021, 20 grudnia). https://www.gospodarkamorska.pl/publiczny-terminal-promowy-w-idei-greenport-58453
Radio Gdańsk (2021, 23 września). Uroczyste otwarcie nowego terminala w gdyńskim porcie. Pierwsze promy mają tam zawijać przed końcem roku. Pobrane 20 grudnia 2021 z https://m.radiogdansk.pl/wiadomosci/item/132767-uroczyste-otwarcie-nowego-terminala-w-gdynskim-porcie-pierwsze-promy-maja-tam-zawijac-przed-koncem-roku/
Schröder, M. i Prause G. (2016). Transportation of dangerous goods in green transport corridors – conclusions from Baltic Sea Region. Transport and Telecommunication, 17(4), 322-334. https://doi.org/10.1515/ttj-2016-0029
Sieński (2003, 17 października). Zawieszona linia promowa. Pobrane 20 grudnia 2021 z https://gdansk.naszemiasto.pl/zawieszona-linia-promowa/ar/c12-5819041
Skrzeszewska, K. i Grobelna, A. (2017). The possibility of overcoming seasonality of Polish coastal tourism – the case of the Pomorskie Voivodship. ToSEE – Tourism in Southern and Eastern Europe, 4, 525-539. https://doi.org/10.20867/tosee.04.18
Spodarczyk, E. (2016). The Concept of Corporate Social Responsibility in the Micro and Small Enterprise Sector. W: F. Pinzaru, C. Bratianu (red.), Proceedings of the 12th European Conference on Management, Leadership and governance (ECMLG 2016) Bucharest, 10-11 November 2016 (pp. 248-254). ACPI, UK
Stasiak, A. (2013). Produkt turystyczny w gospodarce doświadczeń. Turyzm, 23(1), 29-38
Stena Line (2021a, 21 grudnia). https://www.stenaline.se/till-polen
Stena Line (2021b, 28 września). Stena Line: nowe promy na linii Gdynia–Karlskrona. Pobrane 20 grudnia 2021 z https://www.gospodarkamorska.pl/stena-line-nowe-promy-na-linii-gdynia-karlskrona-60941
Studzieniecki, T. i Palmowski, T. (2019). Delimitacja destynacji turystycznej na przykładzie Regionu Morza Bałtyckiego, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 20(2), 91-107
Studzieniecki, T., Jakubowski, A., i Meyer B. (2021). Key Conditions for Euroregions Development at External EU Borders: a Case Study of the Polish‐Belarusian Borderland. Regional Science Policy & Practice. https://doi.org/10.1111/rsp3.12414
Studzieniecki, T. i Urbanyi-Popiołek, I. (2017). The role of ferry transport services in the tourist integration of the Baltic Sea Region. W: S. Pachrová, J. Linderová, M. Doležalová (red.), Conference Proceedings of the International Conference City of Jihlava (Czech Republic), 22th and 23th of February 2017 (pp. 355-364). College of Polytechnics Jihlava
Studzieniecki, T. i Urbanyi-Popiołek. I. (2018). Seaside destinations in products of ferry tourism – case study of Poland. W: I. Linderová, S. Pachrová (red.), Conference Proceedings “Topical Issues of Tourism”, 22-23 February 2018 Jihlava (pp. 422-432). College of Polytechnics Jihlava
Studzieniecki, T. (2021). The Application of The Concept of Multi-Level Governance to the Development of Tourism Destinations: A Case Study of Poland’s Pomorskie Voivodeship. W: K. Soliman (red.), Conference Proceeding, IBIMA 38 – Innovation Management and Sustainable Economic Development in the Era of Global Pandemic At: Sevila, Spain, 23-24 November 2021 pp. 4446-4454). IBIMA
Szelągowska-Rudzka, K. (2016). Actions Objected at Employees in CSR – Report from the Study. Management, 20(2), 143-159. https://doi.org/10.1515/manment-2015-0056
TT Line (2021, 20 grudnia). https://www.ttline.com/sv
Unity Line (2021, 20 grudnia). https://www.unityline.se
Urbanyi-Popiołek, I. (2013). Kierunki rozwoju turystyki morskiej na Morzu Bałtyckim. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego, 10, 83-98
Urbanyi-Popiołek, I. (2017). Polscy armatorzy na rynku usług żeglugi promowej na Bałtyku. Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego, 14, 65-76. https://doi.org/10.26881/sim.2017.4.04
Walas, B. i Kruczek, Z. (2010). Promocja i informacja w turystyce. Proksenia
Wiskulski, T. i Bar-Kołelis, D. (2012). Passenger traffic on the Baltic sea region in years 2000-2011, Revista Română de Geografie Politică, 1, 34-44