Budgol M., Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2008.
Dębicki M., Służby publiczne w świecie korporacji. Ograniczenia i niebezpieczeństwa menedżeryzmu jako narzędzia administracji publicznej, "Służba Cywilna" 2002/2003, nr 5.
Jakość administracji publicznej, red. J. Łukasiewicz, TNOiK, Rzeszów 2004.
Jendra M., Każdy urząd może sam udoskonalać swoje działanie, "Gazeta Samorządu i Administracji" 2007, nr 7.
Karta Praw Podstawowych Unii Europejskiej, Dz.Urz. WE 2007/C 303/01.
Kin-Dittmann I., Szanse i zagrożenia rozwoju polskiej e-administracji, w: Dylematy rozwoju lokalnego i regionalnego na początku XXI wieku, red. S. Korenik, A. Dybała, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2010.
Opolski K., Modzelewski P., Zarządzanie jakością w usługach publicznych, CeDeWu, Warszawa 2004.
Partyka-Pojęta J., Zarządzanie w organach administracji publicznej, Wyd. Marka, Chorzów 2004.
Poradnik zarządzania usługami komunalnymi, Fundusz Współpracy, Warszawa 1996.
Wartości podstawowe samorządu terytorialnego i demokracji lokalnej, Municipium, Warszawa 1997.
Wojciechowski E., Podgórniak-Krzykacz A., Pomiar pracy administracji publicznej, w: Tworzenie i realizacja polityki społeczno-ekonomicznej w Polsce. Aspekty teoretyczne i praktyczne, red. E. Kryńska, Wyd. UŁ, Łódź 2008.