Angowski A., Wpływ otoczenia na rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich, Wyd. AR w Lublinie, Lublin 2005.
Baruk I, Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Adam Marszałek, Toruń 2006.
Głodek P., Kornecki J., Ropęga J., Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce. Wybrane zagadnienia, Wyd. UŁ, Łódź 2005.
Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
Kay J., Podstawy sukcesu firm, PWE, Warszawa 1996.
Kotier Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg, Warszawa 1999.
Kryzysy gospodarcze szansą dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), www.news.antal.com/poland/, [dostęp: 15.10.2011].
Orłowski W., Pasternak R., Flaht K., Szubert D., Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu, PARP, Warszawa 2010.
Plawgo B., Kornecki J., Wykształcenie pracowników a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, PARP, Warszawa 2010.
Poznańska P., Uwarunkowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
Sehumpeter I, Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
Skowronek-Mielczarek A., Małe i średnie przedsiębiorstwa - źródła finansowania, C.H. Beck, Warszawa 2005.
Sobczyk G., Strategie konkurencji małych i średnich przedsiębiorstw, Wyd. UL, Lublin 2006.
Sosnowska A, Czynniki kształtujące konkurencyjność i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce po roku 2004, w: Drogi do sukcesu polskich małych i średnich przedsiębiorstw, red. A. Sosnowska, S. Łobejko, SGH, Warszawa 2008.
Sosnowska A., Łobejko S., Kłopotek A., Brdulak X, Rutkowska-Brdulak A., Żbikowska K" Jak wdrażać innowacje technologiczne w firmie. Poradnik dla przedsiębiorców, PARP, Warszawa 2005.
Sosnowska A., Strategie innowacji w praktyce polskich przedsiębiorstw, www.sgh.waw.pl/katedry/kzs [dostęp: 12.03.2010].
Świtalski W., Innowacje i konkurencyjność, WUW, Warszawa 2005.