Data publikacji : 2017-08-30

Innowacyjność jako wyznacznik konkurencyjności małych przedsiębiorstw w Polsce

Agnieszka Drews



Abstrakt

Innowacyjność uznawana jest obecnie za jedną z głównych determinant rozwoju przedsiębiorstw, a jednocześnie ważny czynnik wzrostu ich konkurencyjności. Na szczególną uwagę zasługują mniejsze przedsiębiorstwa, dominujące w strukturze polskiej gospodarki, które aby móc skutecznie rywalizować na rynku, potrzebują nowych produktów, procesów, systemów organizacyjnych i marketingowych. Celem artykułu jest diagnoza innowacyjności małych firm w zakresie wolumenu i charakteru wprowadzonych innowacji w latach 2012-2014 oraz analiza znaczenia zastosowanych rozwiązań dla poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw. Cel ten zrealizowano w drodze kwerendy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonego w 2015 r. badania empirycznego na reprezentatywnej próbie polskich małych firm.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Innowacje, Innowacyjność, Konkurencyjność, Małe i średnie przedsiębiorstwa



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Drews, A. (2017). Innowacyjność jako wyznacznik konkurencyjności małych przedsiębiorstw w Polsce. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 75(4). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/811

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP