Amabile T.M., 1988, A model of creativity and innovation in organizations, Research in Organizational Behaviour, 10: 123-167.
Anderson N., Potočnik K., Zhou J., 2014, Innovation and creativity in organizations: A state-of-the-science review, prospective commentary, and guiding framework, Journal of Management, 40(5): 1297-1333.
Baer 2010. The strength-of-weak-ties perspective on creativity: A comprehensive examination and extension, Journal of Applied Psychology, 95: 592-601.
Cropley D.H., Kaufman J.C., Cropley A.J., 2011, Measuring creativity for Innovation Management, Journal of Technology Management & Innovation, 6(3): 14-30, http://dx.doi.org/10.4067/ S0718-27242011000300002.
Haner U.E., 2005, Spaces for creativity and innovation in two established organizations, Creativity and Innovation Management, 14: 288-298.
Hirst G., Van Knippenberg D., Zhou J., 2009, A cross-level perspective on employee creativity: Goal orientation, team learning behavior, and individual creativity, Academy of Management Journal, 52: 280-293.
Kaliszczak L., 2013, Kreatywność i innowacyjność w kształtowaniu wartości rynkowej oraz przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, Przedsiębiorstwo i Region, 5: 77-87.
Korkosz-Gębska J., 2014, Kreatywność i innowacje w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem, Warszawa: Instytut Organizacji Systemów Produkcyjnych, Politechnika Warszawska, 2: 29-40.
Krawczyk-Sokołowska I., 2018, Kreatywność stymulatorem postaw proinnowacyjnych w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Kolegium Zarządzania i Finansów Studia i Praca, 162: 55-64.
Krawczyk-Sokołowska I., Pierścieniak A., Caputa W., 2019, The innovation potential of the enterprise in the context of the economy and the business model, Review of Managerial Science, 30 November, https://doi.org/10.1007/s11846-019-00374-z.
Luecke R., Katz, R., 2003, Managing Creativity and Innovation. Boston, MA: Harvard Business School Press.
McAdam R., McClelland J., 2002, Individual and team-based idea generation within innovation management: organisational and research agendas, European Journal of Innovation Management, 5(2): 86-97. https://doi.org/10.1108/14601060210428186.
Pierścieniak A., Kos S., 2014. Audyt technologiczny jako metoda oceny innowacyjności w MSP, Przegląd Organizacji, 4: 16-21.
Roffe I., 1999, Innovation and creativity in organisations: a review of the implications for training and development, Journal of European Industrial Training, 23(4/5): 224-241, https://doi. org/10.1108/03090599910272103.
Serrat O., 2009, Harnessing Creativity and Innovation in the Workplace, Knowledge Solutions, September, 61: 1-11, https://www.adb.org/sites/default/fles/publication/27596/harnessing- creativity-and-innovation-workplace.pdf [accessed: 18.06.2020].
Talandier B., 2015, Thesis M1: The effect of confict in divergence thinking - A priming paradigm study, https://doi.org/10.13140/RG.2.1.3382.0326,
Udwadia F.E., 1990, Creativity and innovation in organizations: Two models and managerial implications, Technological Forecasting and Social Change, 38(1): 65-80.
Urbanowska-Sojkin E., 2018, Uwarunkowania kreatywności w przedsiębiorstwach w perspektywie strategicznej, Organizacja i Kierowanie, 2(181): 135-146.