Data publikacji : 2010-06-30

Zadowolenie klienta jako miara efektów działań marketingowych przedsiębiorstwa

Danuta Szwajca



Abstrakt

Efekty działań marketingowych, chociaż trudne do wyodrębnienia w całości działań przedsiębiorstwa, powinny być poddawane pomiarowi. Stosowana powszechnie tradycyjna miara finansowa, w postaci wielkości sprzedaży i oparte na niej wskaźniki (m.in. rentowność sprzedaży, stopa zysku) nie są wystarczające dla zapewnienia rzetelnej i wieloaspektowej oceny. Potrzebne są także miary niefinansowe, do których zalicza się zadowolenie klienta. Poziom zadowolenia klienta mierzy się za pomocą metod ilościowych i jakościowych. Oczywiście nie można przeceniać roli tego miernika w systemie pomiaru efektów działań marketingowych Mogłoby to bowiem prowadzić do błędnych decyzji i niewłaściwej alokacji wydatków marketingowych.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Zarządzanie zadowoleniem klientów, Efektywność marketingu



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Szwajca, D. (2010). Zadowolenie klienta jako miara efektów działań marketingowych przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 28(28). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1627

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP