Bednarska M., 2015, Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania lojalności pracowników wobec przedsiębiorstwa i wobec branży. Studium gospodarki turystycznej, Economics and Management, 1, 356-367.
Bogunia-Borowska M., 2015, Życie w dobrym społeczeństwie. Wartości jako fundament dobrego społeczeństwa, w: Fundamenty dobrego społeczeństwa. Wartości, red. M. Bogunia-Borowska, Kraków: Znak.
Bugdol M., 2006, Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania, Kraków: Wyd. UJ.
Bukowska U., 2011, Lojalność pracowników - ujęcie atrybutowe i procesowe, w: Nauka i gospodarka w dobie destabilizacji, red. J. Teczke, J. Czekaj, B. Mikuła, R. Oczkowska, Kraków: Biuro Projektu Nauka i Gospodarka.
Chwalibóg E., 2013, Wyzwalanie zachowań obywatelskich pracowników jako krok w dążeniu do doskonałości organizacji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Management Forum, 1, 18-28.
Czapiński J., Panek T., 2009, Diagnoza społeczna 2009, Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
Deloitte Polska, 2014, Trendy HR 2014, Jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku, Raport Deloitte Polska, www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/pl/Documents/Reports/pl_ Trendy_HR_2014.pdf [dostęp: 23.02.2017].
Dolińska-Wertyńska D., 2016, Motywacje i potrzeby pracowników pokolenia Y w gospodarce opartej na wiedzy, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie, 92, 31-47.
Elegido J.M., 2013, Does It Make Sense to Be a Loyal Employee?, Journal of Bussines Ethics, 116, 495-511.
Fazlagić J.A., 2008, Charakterystyka pokolenia Y, e-mentor, 3(25), www.e-mentor.edu.pl/artykul/ index/numer/25/id/549 [dostęp: 10.02.2016].
Gadomska-Lila K., 2015, Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 1, 25-39.
Gołąb-Andrzejak E., 2014, Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie "pokolenia Milenium", Marketing i Rynek, 11, 11-21.
Góralski S., 2014, Social media dla Igreków, Personel i Zarządzanie, 3, 28-31.
Jabłonowska L., 2014, Znaczenie programów praca zawodowa-życie prywatne dla pokolenia Y, Marketing i Rynek, 5, 1017-1023.
Jurek Ł., 2014, (Nie)lojalność pracowników z pokolenia Y, Nauki o Zarządzaniu, 3(20), 44-54.
Kaczyńska M., Kałuziak K., Stankiewicz-Mróz A., 2015, Motywowanie pozapłacowe jako czynnik budowania zaangażowania pracowników z pokolenia Y, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, Organizacja i Zarządzanie, 60, 61-78.
Kopertyńska M.W, Kmiotek K., 2014a, Granice zmian systemów motywowania określone oczekiwaniami pracowników pokolenia Y, w: Granice w zarządzaniu kapitałem ludzkim, red. P. Wachowiak, S, Winch, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie.
Kopertyńska M.W, Kmiotek K., 2014b, Podejście menedżerów do motywowania pracowników pokolenia Y sektora IT, Marketing i Rynek, 5, 1070-1077.
Kroenke A., 2015, Pokolenie X, Y, Z w organizacji, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, Organizacja i Zarządzanie, 61, 91-103.
Kultalahti S., Viitala R., 2014, Generation Y - challenging clients for HRM?, Journal of Managerial Psychology, 30(1), 101-114.
Kwiatek P., 2007, Programy lojalnościowe. Budowa i funkcjonowanie, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Lewicka D., 2016, Jak zatrzymać wartościowych pracowników w organizacji? Wyzwania dla strategicznego ZKL (Zarządzania Kapitałem Ludzkim), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 444, 274-284.
Lipka A., 2012, Propozycja modelu długookresowych relacji lojalnościowych firmy z pracownikami, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 1, 85-96.
Lipka A., Winnicka-Wejs A., Acedański J., 2012, Lojalność pracownicza. Od diagnozy typów pracowników do Zarządzania Relacjami z Pracownikami (Employee Relationship Management), Warszawa: Difin.
Myjak T., 2011, Wpływ formy zatrudnienia na zachowania organizacyjne, Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
Pietroń-Pyszczek A., 2009, Pracownicy jako interesariusze przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 43, 50-57.
Pokolenie Y: potrzeby i nawyki wpływające na dzielenie się wiedzą. Raport podsumowujący badania prowadzone w ramach projektu "Ucząca się organizacja 2.0." realizowanego przez portal Interia.pl oraz Wszechnicę Uniwersytetu Jagiellońskiego, http://www.wszechnica.uj.pl/_public/ temp/Zalaczniki/dzielenie_sie_wiedza-raport.pdf [dostęp: 23.02.2017].
Piórkowska-Wojciechowska K., 2004, Wybrane problemy kształtowania i badania lojalności pracowniczej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1032, 697-703
Piwowar-Sulej K., 2014, Factors in Motivating Generation Y Employees - Polish Realities, Economy & Business, Journal of International Scientific Publications, 8, 1124-1131.
Reichheld F.F., Teal T., 2007, Efekt lojalności. Ukryta siła rozwojowa twojej firmy, Gliwice: One Press.
Robak E., 2015, Nowe pokolenie na rynku pracy jako wyzwanie dla zarządzających nowoczesnymi organizacjami, w: Udział pracowników w zarządzaniu nowoczesnymi organizacjami gospodarczymi, red. A. Bazan-Bulanda, A. Kwiatek, E. Robak, Częstochowa: Wyd. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej.
Robak E., 2016, Kształtowanie lojalności pracowników jako wyzwanie dla współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, Marketing i Rynek, 3: 784-793.
Robak E., Słocińska A., 2016, Równoważenie pracy z życiem osobistym pracowników jako istotny czynnik warunkujący gospodarowanie współczesnymi zasobami pracy, w: Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 257, 159-167.
Rusak P., 2014, X, Y, Z - pokoleniowa bitwa biurowa, Rynek pracy. Przewodnik pracodawcy, 1, 11-12.
Rynkiewicz D., 2014, Rola pokolenia Y w tworzeniu innowacji otwartych, Edukacja Ekonomistów i Menadżerów, 4(34), 121-137.
Skalska A., 2014, Jak na dłużej zatrzymać pracownika generacji Y w firmie, Personel i Zarządzanie, 1: 62-64.
Stachowska S., 2012, Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec pracy i pracodawcy, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2: 46-47.
Springer A., Rytelewska A., 2016, Incentives to support the mastery and task involved approach and their influence on talented employee loyalty, www.researchgate.net/publication/309194715_ Incentives_to_support_the_mastery_and_task_involved_approach_and_their_influence_on_ talented_employee_loyalty : 259-268 [dostęp: 30.04.2017].
Striker M., 2011, Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia - wyniki badań empirycznych, w: Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji w kierunku respektowania interesów pracobiorców, red. M. Gableta, A. Pietroń-Pyszczek, Wrocław: Wyd. UE we Wrocławiu.
Strzelec D., Janowska A., 2014, (Nie)lojalny pracownik, Personel i Zarządzanie, 4, 80-83.
Świątek-Barylska I., 2013, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Łódź: Wyd. UŁ.
Wojtaszczyk K., 2010, Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, Humanizacja Pracy, 4-5, 7-21.