Data publikacji : 2017-04-30

Prosument jako innowator produktów i usług finansowych

Monika Eisenbardt



Abstrakt

Przedsiębiorstwa XXI w. stoją przed wyzwaniem adaptacji nowych modeli biznesowych. Jednym z nich jest prosumpcja, mająca na celu zaangażowanie prosumentów w dzielenie się wiedzą, którą można wykorzystać dla wsparcia przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest wskazanie, w jaki sposób w praktyce prosumenci dzielą się wiedzą na temat produktów i usług finansowych. Artykuł składa się z czterech części. Część pierwsza prezentuje teorię prosumpcji oraz zwięzłą charakterystykę produktów finansowych w ujęciu dzielenia się wiedzą na ich temat przez prosumentów. Druga część przedstawia metodę badawczą. Część trzecia prezentuje wyniki badania - studia przypadków dzielenia się wiedzą przez prosumentów o produktach i usługach finansowych. Artykuł wieńczą rekomendacje dla przedsiębiorstw. Ponadto wskazano tu ograniczenia prowadzonego badania i postulowane kierunki dalszych badań nad biznesowymi możliwościami wykorzystania prosumpcji.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Produkty bankowe, Usługi finansowe, Prosument, Prosumpcja, Dzielenie się wiedzą



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Eisenbardt, M. (2017). Prosument jako innowator produktów i usług finansowych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 73(2). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/835

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP