Data publikacji : 2016-12-30

Funkcje szkoły wyższej w gospodarce opartej na wiedzy i ich konsekwencje dla studiujących

Danuta Wiśniewska



Abstrakt

Edukacja na uczelniach pod wpływem działania ideologii neoliberalnej oraz realizacji Procesu Bolońskiego podlega nieustannym zmianom. Nacisk na zatrudnialność absolwentów w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego, przygotowanie do wejścia na rynek pracy już po ukończeniu studiów pierwszego stopnia, konkurencyjność uczelni i ich przedsiębiorczość to tylko niektóre z przemian edukacji w szkolnictwie wyższym w Polsce towarzyszące nam od dziesięcioleci. Dlatego też coraz bardziej istotne wydają się odpowiedzi na pytania: jak zmieniają się funkcje szkoły wyższej? Jakie czynniki determinują zmiany w uczelniach w Polsce? Jakie konsekwencje dla studentów wynikają ze zmieniających się funkcji szkoły wyższej?(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Szkolnictwo wyższe, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Interesariusze, Deklaracja bolońska



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Wiśniewska, D. (2016). Funkcje szkoły wyższej w gospodarce opartej na wiedzy i ich konsekwencje dla studiujących. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 71(6). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/865

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP