Bauman Z., 2000, Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa: Wyd. Sic!.
Bednarczyk H., Gawlik T., Kupidura T., 2005, Europejskie idee i inspiracje edukacyjne (wybór dokumentów), Radom: ITeE - PIB.
Czerepaniak-Walczak M., 2013, Autonomia w kolorze sepii w inkrustowanej ramie KRK. O procedurach i treściach zmiany w edukacji akademickiej, in: M. Czerepaniak-Walczak (ed.), Fabryki dyplomów czy universitas? O nadwiślańskiej wersji przemian w edukacji akademickiej, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2008, Tuning - Harmonizacja kształcenia w Europie. Wkład uczelni w Proces Boloński. Wprowadzenie do projektu. Socrates-Tempus, Poznań.
Hejwosz D., 2010, Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Jaskot K., 2002, Funkcje szkoły wyższej jako instytucji edukacyjnej, Szczecin: Oficyna Wydawnicza OKP Zachodniopomorskiego Centrum Edukacyjnego.
Kobylarek A., 2005, Redefinicja funkcji szkół wyższych z punktu widzenia interesów lokalnych (teoria mostu), Nauka i Szkolnictwo Wyższe, No. (26)2: 31-38.
Kruszewski Z.P. (ed.), 1999, Przemiany szkolnictwa wyższego u progu XXI wieku, Płock: Wydawnictwo Naukowe Novum.
Kruszewski Z.P., 2000, Odbudowa wyższych szkół niepaństwowych w Polsce i ich nowe funkcje społeczno-edukacyjne, Płock: Wyd. Naukowe Novum.
Kwiek M., 2016, Uniwersytet w dobie przemian, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Laloux F., 2015, Pracować inaczej. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości, Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
Lewowicki T., 1995, Koncepcja zróżnicowanej szkoły wyższej, Pedagogika Szkoły Wyższej, No. 1.
Lewowicki T., 2012, O modelu szkolnictwa wyższego - uniwersytecka tradycja, przemiany, problemy i sugestie rozwiązań, Ruch Pedagogiczny, No. 4: 9-24.
Mazińska M., 2004, Polityka edukacyjna Unii Europejskiej, Warszawa: Wyd. WSiP.
Pachociński R., 2004, Kierunki reform szkolnictwa wyższego na świecie, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Półturzycki J., 1999, Współczesne przemiany kształcenia postulowane w dokumentach edukacyjnych i ich znaczenie dla rozwoju szkolnictwa, in: Z.P. Kruszewski (ed.), Przemiany szkolnictwa wyższego u progu XXI wieku, Płock: Wyd. Naukowe Novum.
Sobczak A., 2014, Gap Year - przerwa w życiorysie, LOGO, No. 9.
Stecyk A., 2013, Wartość systemów e-learningowych w podmiotach edukacyjnych, Warszawa: Wyd. Difin.
Strategic Project Charter No. 5, University-employers cooperation proposal developed jointly by A. Wiktoria-Święcicka, A. Czapiga, M. Michalewska-Pawlak, D. Buczkowska, E. Oleniacz-Czajka, "Jakoś(ć) to będzie - od strategii do rozwoju" seminar conducted within the framework of the project "Nowoczesny Uniwersytet - kompetencja i jakość w zarządzaniu" [Modern University - Competence and Quality in Management], September 18, 2014, Wrocław.
Ustawa z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw, Dz.U. nr 84, poz. 455 [Amendment Act of March 18, 2011 to the Law on Higher Education, and to Act on the Academic Title and Academic Degrees, Journal of Laws 2011 No. 84, item 455].
Wiśniewska D., 2013, Kształtowanie wielokulturowych kompetencji w procesie kształcenia na kierunku lekarskim, in: A. Szerląg (ed.), Wielokulturowość - międzykulturowość w edukacji akademickiej. Ku nowej jakości kształcenia, Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Wiśniewska D., 2014, Przedsiębiorczość uczelni wyższej jako wyzwanie współczesności - kierunki zmian, Horyzonty Wychowania, Vol. 13., No. 28: 33-49.
Woźniak J., 2009, Model zarządzania efektywnością procesu szkoleniowego, Olsztyn: Wyd. Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego.
www.nauka.gov.pl/praktyki/ [accessed 27.08.2015].
Żechowska B., 1999, Stare i nowe dylematy w obszarze reform szkolnictwa wyższego, in: Z.P. Kruszewski (ed.), Przemiany szkolnictwa wyższego u progu XXI wieku, Płock: Wyd. Naukowe Novum.