Beck U., Giddens A., Lash S., 1994, Reflexive Modernization: Politics, Tradition and Aesthetics in the Modern Social Order, Stanford: Stanford University Press.
Bilans Kapitału Ludzkiego w Polsce. Najważniejsze wyniki III edycji badań BKL z 2012 roku, 2013, http://bkl.parp.gov.pl/system/files/Downloads/20121128143313/BKL_broszura_2013.pdf? 1371447997 [accessed 17.04.2015].
Błajet P., 2006, Ciało jako kategoria pedagogiczna. W poszukiwaniu integralnego modelu edukacji, Toruń: Wyd. UMK.
Budnikowski A., Dabrowski D., Gąsior U., Macioł S., 2012, Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni - wyniki badania, e-mentor, No. 46(4), www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/46/id/946 [accessed 17.04.2015].
Dudzikowa M., 1993, Praca młodzieży nad sobą. Z teorii i praktyki, Warszawa: Spółka Wydawnicza TERRA.
Giddens A., 1991, Modernity and Self-Identity. Self and Society in the Late Modern Age, Cambridge: Polity Press.
Jagiełło-Rusinowski A., 2011, Fiński model kształcenia i oceniania kompetencji społecznych - inspiracje dla polskich interesariuszy szkolnictwa wyższego, Warszawa: IBE.
Jankowski D., 1999, Autoedukacja wyzwaniem współczesności, Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
Maslow A.H., 1954, Motivation and personality, New York: Harper and Row.
Matwijów B., 1994, Samokształtowanie się człowieka w pedagogicznych koncepcjach XX wieku, Kraków: Wyd. UJ.
Pawlak J., 2009, Autokreacja. Psychologiczna analiza zjawiska i jego znaczenie dla rozwoju człowieka, Kraków: Wyd. WAM.
Pietrasiński Z., 1992, Wiedza i "rola" autokreacyjna jednostki jako przedmiot rozwoju, Przegląd Psychologiczny, No. 1: 9-18.
Pietrasiński Z., 1997, Konstruowanie perspektywy biograficznej, Psychologia Wychowawcza, No. 4: 385-395.
Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (eds.), 2000, Psychologia rozwoju człowieka, Vol. 1, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Rubacha K., 2008, Metodologia badan nad edukacją, Warszawa: Wyd. Akademickie i Profesjonalne.
Schaffer H.R., 2007, Psychologia dziecka, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Shilling Ch., 2010, Socjologia ciała, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Silverman D., 2012, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Sladek A., 2014a, Działania autokreacyjne studentów w sferze rozwoju fizycznego w kontekście kształtowania prozdrowotnego stylu życia, in: A. Sladek, D. Białas (eds.), Kształtowanie stylu życia w kontekście wyzwań współczesności. Wybrane aspekty, Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut.
Sladek A., 2014b, Wkraczanie w dorosłość. Działania autokreacyjne studentów na rzecz kształtowania własnej przyszłości, in: I. Paszenda, R. Włodarczyk (eds.), Transgresje w edukacji, Vol. 2, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls".
Zbróg Z., 2011, Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls".