Data publikacji : 2015-10-30

Eventy sportowe jako element strategii marketingowej miasta w kontekście współczesnych tendencji na rynku sportowo-rekreacyjnym

Agata Basińska-Zych



Bernadeta Hołderna-Mielcarek



Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania eventów sportowych jako elementu strategii marketingowej miasta w kontekście współczesnych tendencji na rynku sportowo-rekreacyjnym. Przyjęto hipotezę, że organizacja eventów sportowych może przyczynić się do osiągnięcia lepszej, długotrwałej pozycji konkurencyjnej i budowania marki miasta. Artykuł składa się z części teoretycznej, w której zaprezentowano istotę i rodzaje eventów sportowych oraz scharakteryzowano wpływ współczesnych tendencji na rynku sportowo-rekreacyjnym na rozwój eventów sportowych. W drugiej części - empirycznej - przeprowadzono analizę studium przypadku trzech wybranych aglomeracji: Poznania, Wrocławia i Warszawy oraz oceniono wpływ eventów sportowych na proces budowy marki miasta opartej na sporcie.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Sport, Impreza sportowa, Strategia marketingowa, Strategia marki, Miasto



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Basińska-Zych, A., & Hołderna-Mielcarek, B. (2015). Eventy sportowe jako element strategii marketingowej miasta w kontekście współczesnych tendencji na rynku sportowo-rekreacyjnym. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 63(6). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/956

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP