Aksay E., Do Simple Warning Signs Enhance the Use of Stairs?, "Health Education Journal" 2014, No. 73(6).
Alhosani N., Zaidan E., Shopping Tourism and Destination Development: Dubai as a Case Study, "Arab World Geographer" 2014, No. 17(1).
Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013.
Bielecka E., Promowanie odpowiedzialnych zachowań seksualnych - badania pilotażowe młodzieży spędzającej czas w galeriach handlowych, "Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji" 2010, nr 16.
Bosiacki S., Rydlewski P., Wielkomiejskie centra i galerie handlowe jako miejsca rekreacji i atrakcje turystyczne, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu" 2009, nr 16.
Centra handlowe w Poznaniu, I poł. 2015, Colliers International, http://renews.pl/uploads/Raporty/ colhandelpoznan22015.pdf [10.10.2015].
Chhabra D., Examining the Pros and Cons of Shopping Mall Culture as a Leisure Phenomenon, "Leisure/Loisir" 2012, No. 36(1).
Copelton D.A., Output that Counts: Pedometers, Sociability and the Contested Terrain of Older Adult Fitness Walking, "Sociology of Heath & Illness" 2010, No. 32(2).
Curry N., The Divergence and Coalescence of Public Outdoor Recreation Values in New Zealand and England: An Interplay between Rights and Markets, "Leisure Studies" 2004, No. 23(3).
Dębek M., What Drives Shopping Mall Attractiveness?, "Polish Journal of Applied Psychology" 2015, No. 13(1).
Dudek-Mańkowska S., Shopping Centres in the Warsaw Metropolitan Area, "Acta Universitatis Carolinae Geographica" 2010, No. 1-2.
Dudek-Mańkowska S., Furhmann M., Centra handlowe trzeciej generacji w Warszawie jako nowe produkty turystyczne, w: Kultura i turystyka - wspólnie zyskać!, red. A. Stasiak, WSHiT, Łódź 2009.
Dumazedier J., Sociologie empirique du loisir, Edition du Seuil, Paris 1974.
Duncan H.H., Travis S.S., McAuley W.J., An Emergent Theoretical Model for Interventions Encouraging Physical Activity (Mall Walking) Among Older Adults, "Journal of Applied Gerontology" 1995, No. 14(1).
Dybka S., Cyran K., Centra handlowe jako wyznacznik współczesnych trendów w handlu i konsumpcji, "Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego" 2013, nr 27.
El Hedhli K., Chebat J.-C., Sirgy M.J., Shopping well-being at the Mall: Construct Antecedents and Consequences, "Journal of Business Research" 2013, No. 66(7).
Gentina E., Understanding the Effects of Adolescent Girls' Social Positions within Peer Groups on Exchange Practices, "Journal of Consumer Behaviour" 2014, No. 13(1).
Haiyan H., Jasper C., Men and Women: A Comparison of Shopping Mall Behavior, "Journal of Shopping Center Research" 2004, No. 11(1-2).
Heffner K., Twardzik M., Shopping Malls and its Social Impact on the Outer Metropolitan Zones. (The Example of the Silesian Voivodeship), 5th Central European Conference in Regional Science, October 5-8, 2014, Slovak Republic: Faculty of Economics, Technical University of Košice, Košice 2014.
Howard E., New Shopping Centres: Is Leisure the Answer?, "International Journal of Retail & Distribution Management" 2007, Vol. 35(8).
Jackson E.L., Shopping and Leisure: Implications of West Edmonton Mall for Leisure and for Leisure Research, "The Canadian Geographer/Le géographe canadien" 1991, No. 35(3).
Jakovčić M., Geography of Leisure among the Young - How to Choose your Favourite Shopping Centre, "Hrvatski geografski glasnik" 2011, No. 73(1).
Johnson A.J., Glover T.D., Understanding Urban Public Space in a Leisure Context, "Leisure Sciences: An Interdisciplinary Journal" 2013, No. 35(2).
Kochaniec A., Rola centrów handlowych w kreowaniu wizerunku miast, w: Kreowanie wizerunku miasta, red. A. Grzegorczyk, A. Kochaniec, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2011.
Kolny B., Rynek usług zagospodarowujących czas wolny - diagnoza i perspektywy rozwoju, "Prace Naukowe UE w Katowicach" 2013, nr 239.
Lubowiecki-Vikuk A.P., Determinanty aktywności rekreacyjno-turystycznej osób samotnych w Wielkopolsce, AWF w Poznaniu, Poznań 2011.
Lubowiecki-Vikuk A.P., Paczyńska-Jędrycka M., Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych, Bogucki Wyd. Naukowe, Poznań 2010.
Mokras-Grabowska J., Czas wolny w dobie postmodernizmu, "Folia Turistica" 2015, nr 34.
Mugan G., Erkip F., Discrimination against Teenagers in the Mall Environment: A Case From Ankara, Turkey, "Adolescence" 2009, No. 44(173).
Oguz D., Çakci I., Changes in Leisure and Recreational Preferences: A Case Study of Ankara, "Scientific Research and Essays" 2010, No. 5(8).
Porfirio Guimarães P., The Prospective Impact of new Shopping Centres on the Retail Structure of Braga, "Bulletin of Geography. Socio-Economic Series" 2014, No. 25.
Rabbiosi C., The Condition of 'Cosmo-housewives': Leisure Shopping, the Mainstream and its Ambiguities, "Gender Place and Culture" 2014, No. 21(2).
Rochmińska A., Centra handlowe - miejsca spędzania czasu wolnego przez łodzian, "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica" 2011, nr 11.
Shim C., Santos C.A., Tourism, Place and Placelessness in the Phenomenological Experience of Shopping Malls in Seoul, "Tourism Management" 2014, No. 45.
Shim S.C., Santos C.A., Choi M.J., Mailing as a Leisure Activity in South Korea, "Journal of Leisure Research" 2013, No. 45(3).
Siwiński W., Pedagogika czasu wolnego rekreacji i turystyki, Polski Dom Wydawniczy "Ławica", Poznań 1999.
Sławek M., Śleboda R., Bojarek W., Rzepko M., Nowak A., Przestrzeń rekreacyjna aktywności ruchowej w całorocznych zamkniętych obiektach sportowo-rekreacyjnych na podstawie wybranych jednostek osiedlowych Łodzi, "Ekonomiczne Problemy Usług" 2011, nr 79(690).
Smagacz-Poziemska M., (New) Life Spaces of Young City Inhabitants. On the Base of the Empirical Research in Kraków and Katowice, "Politeja" 2014, nr 27.
Spilková J., Radová L., The Formation of Identity in Teenage Mall Microculture: A Case Study of Teenagers in Czech Malls, "Sociologický časopis. Czech Sociological Review", No. 47(3).
Stamford B., Mall Walking - Burning Calories in the Great Indoors, "Physician and Sportsmedicine" 1994, No. 22(12).
Stephenson L.E., Culos-Reed S.N., Doyle-Baker P.K., Devonish J.A., Dickinson J.A., Walking for Wellness: Results from a Mall Walking Program for the Elderly, "Journal of Sport & Exercise Psychology" 2007, No. 29 (Supplement).
Szlendak T., The Perverted, Consumptionist, Narcissistic and Evil? On the Selected Causes of Deviant Behavior and the Transformation of Sexuality of Young People, "Pedagogical Quarterly", No. 2.
Timothy D.J., Shopping Tourism, Retailing and Leisure, Channel View Publications, Clevedon 2005.
Travis S.S., Duncan H.H., McAuley W.J., Mall Walking. An Effective Mental Health Intervention for Older Adults, "Journal of Psychosocial Nursing and Mental Health Services" 1996, nr 34(8).
Tudor-Locke C. et al., How Many Steps/Day are Enough? For Adults, "International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity" 2011, No. 8(79).
Wang D., Li F., Chai Y., Activity Spaces and Sociopatial Segregation in Beijing, "Urban Geography" 2012, No. 33(2).
Wearing S.L., McDonald M., Wearing M., Consumer Culture, the Mobilisation of the Narcissistic Self and Adolescent Deviant Leisure, "Leisure Studies" 2013, No. 32(4).
Webb O.J., Eves F.F., Kerr J., A Statistical Summary of Mall-Based Stair-Climbing Interventions, "Journal of Physical Activity and Health" 2011, No. 8(4).
Wilk W., Między zakupami a rozrywką - nowe znaczenie centrum handlowego, "Prace i Studia Geograficzne" 2003, nr 32.