T. Dudycz, Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2002, s. 20.
H. Witczak, Rola zysku dla przedsiębiorstwa, w: Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, pod red. E. Urbanowskiej-Sojkin, PWE, Warszawa 2004, s. 38.
A. Rapaport, Wartość dla akcjonariuszy - poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, s. 60.
L. Edvinsson, M. Malone, Kapital intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
A. Jarugowa, J. Fijałkowska, Rachunkowość i zarządzanie kapitalem intelektualnym, ODDK, Gdańsk 2002.
D. Dobija, Pomiar i sprawozdawczość kapitału intelektualnego, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2003.
C. Kochalski, Budowanie wartości przedsiębiorstwa w oparciu o analizę rentowności sprzedaży, w: Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa, teoria i praktyka gospodarcza, pod red. E. Urbańczyka, "Zeszyty Naukowe" nr 378, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2004, s. 61.
C. Kochalski, Jak wyprowadzić analizę zewnętrzną kosztów z impasu, w: Zarządzanie finansami - finansowanie przedsiębiorstw w UE, pod red. D. Zarzeckiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 265-275.
Zarządzanie wartościąfirmy, pr. zbiór, pod red. A. Hermana i A. Szablewskiego, Poltext, Warszawa 1999, s. 9.
M. Romanowska, Kształtowanie wartości firmy w oparciu o kapital intelektualny, w: System informacji strategicznej - wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Difin, Warszawa 2001, s. 28.
M. Rekowski, Wprowadzenie do mikroekonomii, Wydawnictwo Akademia, Poznań 1997, s. 88.
J. B. Barney, Gaining and sustaining competitive advantage, McMillan, New York 1997, s. 27, za: B. Godziszewski, Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, Wydawnictwo UMK, Toruń 2001, s. 16.
M. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992, s. 50.
C. Kochalski, Analiza kosztów własnych w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem przemysłowym, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2000, s. 40.
E. Urbanowska-Sojkin, Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1998, s. 144-146.
Analiza finansowa przedsiębiorstwa - ujęcie sytuacyjne, pod red. M. Hamrola, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2004, s. 175-200.
C. Kochalski, Rachunek kosztów klientów versus rachunek kosztów działań, w: Efektywność źródłem bogactwa narodów, pod red. T. Dudycza. i S. Wrzoska, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2004, s. 264-273.