Rozwój techniki, który wyobrażaliśmy sobie jeszcze pół wieku temu jako świat humanoidalnych robotów zaczyna powoli pojawiać się na horyzoncie. Pokolenie Z w trakcie swojego życia może być świadkiem dziejowej zmiany na miarę przewrotu kopernikańskiego. Rozwój świata wirtualnego, sztucznej inteligencji, ale także roli umiejętności miękkich kieruje nas do odpowiedzenia sobie na pytanie o miejsce człowieka w tym punkcie rozwoju cywilizacji. Skłania nas także do zastanowienia się, jak edukować młodzież do właściwego, etycznego i poprawnego korzystania z pojawiąjących się narzędzi. W poniższej pracy przedstawiono wyniki z badania ankietowego przeprowadzonego na próbie 83 studentów pierwszego roku i 23 studentów trzeciego roku. Zapytano o ich postawy wobec pojawienia się popularnych narzędzi automatyzujących pracę, znanych jako narzędzia tzw. sztucznej inteligencji. Studenci wskazali zastosowanie, znajomość oraz obawy związane z pojawieniem się tych narzędzi.
Citation rules