Alrawahi, S., Sellgren, S., Altouby, S., Alwahaibi, N., & Brommels, M. (2020). The application of Herzberg’s two-factor theory of motivation to job satisfaction in clinical laboratories in Omani hospitals. Heliyon.
Armstrong, M. (2000). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna.
Borkowska, S. (1985). System motywowania w przedsiębiorstwie. PWN.
Falkowski, A., & Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Griffin, R.W. (2006). Podstawy zarządzania motywacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kowalska, M. (2012). Satysfakcja klienta wewnętrznego jako czynnik wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 55, 623–636.
Mazur, M. (2013). Motywowanie pracowników jako istotny element zarządzania organizacją (s. 156–182). Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.
McGregor, D. (1960). Theory X and theory Y. Organization theory, 358(374), 5.
Michalik, K. (2009). Typologia czynników motywacji. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 2(13), 373–387.
Miler-Zawodniak, A. (2012). Teorie potrzeb jako współczesne teorie motywacji. Zeszyty Naukowe Wydziału Zarządzania i Dowodzenia Akademii Obrony Narodowej, 4, 101–116.
Młodzianowska, P., & Białostocka, P. (2019). Potrzeby młodych osób w świetle wybranych teorii motywowania (s. 106–118). Politechnika Białostocka. Wydział Inżynierii Zarządzania.
Osemeke, M., & Adegboyega, S. (2017). Critical Review and Comparism between Maslow, Herzberg and McClelland’s Theory of Needs. Funai Journal of Accounting Business and Finance, 1(1), 161–173.
Ozsoy, E. (2019). An empirical test of Herzberg’s two-factor motivation theory. Marketing and Management of Innovations, 10(1), 11–20. http://dx.doi.org/10.21272/mmi.2019.1-01
Schermerhorn, J.R. (2008). Zarządzanie. kluczowe koncepcje. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Tarkar, P. (2020). Impact Of Covid-19 Pandemic On Education System. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(9), 3812–3814.
Urbanowicz, B. (2011). Wpływ teorii organizacji pracy na przestrzeń biurową. Architecturae et Artibus, 3(4), 52–65.