Aksamit, D. (2015). Postawy społeczne jako determinanty strategii postępowania interpersonalnego przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną. In: B. Szczupał A. Giryfski, G. Szumski (Eds.). W poszukiwaniu indywidualnych dróg wspierających wszechstronny rozwój osób z niepełnosprawnością (pp. 117-135). Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Chodkowska, M., Kazanowski, Z. (2007). Socjopedagogiczne konteksty postaw nauczycieli wobec edukacji integracyjnej. Wydawnictwo UMCS w Lublinie
Giedrojć, M. (2021). Osoby z niepełnosprawnościami w Polsce w odbiorze społecznym. Uwagi na tle badań przeprowadzonych w 2019 roku. Polityka i Społeczeństwo, 4(19), 18-31. https://doi.org/10.15584/polispol.2021.4.2
DOI: https://doi.org/10.15584/polispol.2021.4.2
Kanar, M. (2021). Postawy studentów wobec osób z niepełnosprawnością ruchową oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ogrody Nauki i Sztuki, 11, 127-138. https://doi.org/10.15503/onis2021.127.138
DOI: https://doi.org/10.15503/onis2021.127.138
Kazanowski, Z. (2011). Przemiany pokoleniowe postaw wobec osób upośledzonych umysłowo. Wydawnictwo UMCS w Lublinie
Keith, J. M., Bennetto, L., & Rogge, R. D. (2015). The relationship between contact and attitudes: Reducing prejudice toward individuals with intellectual and developmental disabilities. Research in Developmental Disabilities, 47, 14-26. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.032
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.032
McManus, J. L., Feyes, K. J., & Saucier, D. A. (2010). Contact and knowledge as predictors of attitudes toward individuals with intellectual disabilities. Journal of Social and Personal Relationships, 28, 579-590. https://doi.org/10.1177/026540751038549
DOI: https://doi.org/10.1177/0265407510385494
Nowak, K. (2015). Postawy młodzieży wobec osób niepełnosprawnych ruchowo. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin. Polonia, 28(1), 67-81. https://doi.org/ 10.17951/j.2015.28.1.67
DOI: https://doi.org/10.17951/j.2015.28.1.67
Osik-Chudowolska, D. (2010). Ustosunkowanie uczniów gimnazjum do niepełnosprawnych kolegów – w poszukiwaniu konsekwencji stereotypowego myślenia. In: M. Chodkowska, S. Byra, Z. Kazanowski, D. Osik-Chudowolska, M. Parchomiuk, B. Szabała. Stereotypy niepełnosprawności. Między wykluczeniem a integracją (pp. 121-130). Wydawnictwo UMCS w Lublinie
Papuda-Dolińska, B. (2012). Postawy wobec osób z niepełnosprawnością: na podstawie opinii polskich i holenderskich studentów. Przegląd Naukowo-Metodyczny – Edukacja dla bezpieczeństwa, 4(17), 129-144. https://www.researchgate.net/publication/313109459_Postawy_wobec_osob_z_niepelnosprawnoscia_na_podstawie_opinii_polskich_i_holenderskich_studentow
Piłatowicz, K., Zdunek, M. K., Molik, B., Nowak A. M., & Marszałek, J. (2018). Physical activity of children and youth with disabilities. Aktywność fizyczna dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Advances in Rehabilitation/Postępy Rehabilitacji, 4, 45-54. https://doi.org/10.5114/areh.2018.83394
DOI: https://doi.org/10.5114/areh.2018.83394
Plichta, P., Olempska-Wysocka, M. (2014). Agresja rówieśnicza wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w relacjach pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Studia Edukacyjne, 33, 201-225. https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/13621/1/SE%2033_2014_Piotr_Plichta_Magdalena_Olempska_Wysocka.pdf
DOI: https://doi.org/10.14746/se.2014.33.11
Przybylski, K. (2010). Znaczenie terminu osoba niepełnosprawna – ku edukacyjnym i społecznym warunkom integracji osób niepełnosprawnych. Niepełnosprawność, 3, 141-147
Radlińska, I., Kożybska, M., & Karakiewicz, B. (2021). Attitudes of Polish Medical and Health Sciences Students towards Persons with Physical Disabilities Using the MAS-PL Scale. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, 7787. https://doi.org/10.3390/ijerph18157787
DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph18157787
Radlińska, I., Starkowska, A., Kożybska, M., Flaga-Gieruszyńska, K., & Karakiewicz, B. (2020). The multidimensional attitudes scale towards persons with disabilities (MAS) – a Polish adaptation (MAS-PL). Annals of Agricultural and Environmental Medicine, 27(4) 613–620. https://doi.org/10.26444/aaem/114531
DOI: https://doi.org/10.26444/aaem/114531
Satchidanand, N., Gunukula, S. K., Lam, W. Y., McGuigan, D., New, I., Symons, A. B. et al. (2012). Attitudes of healthcare students and professionals toward patients with physical disability: A systematic review. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation, 91, 533-545. https://doi.org/0b013e3182555ea4
DOI: https://doi.org/10.1097/PHM.0b013e3182555ea4
Schwab, S. (2017). The impact of contact on students’ attitudes towards peers with disabilities. Research in Developmental Disabilities, 62, 160-165. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2017.01.015
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ridd.2017.01.015
Sękowski, A. (1994). Psychospołeczne determinanty postaw wobec inwalidów. Wydawnictwo UMCS w Lublinie
Skura, M. (2017). Postawy wobec osób z niepełnosprawnością a postawy osób z niepełnosprawnością ruchową wobec ludzi z innym rodzajem niepełnosprawności – próba porównania. Szkoła Specjalna, 5, 342-352
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.8329
Tomczyszyn, D., Pańczuk, A., & Szepeluk, A. (2022). Attitudes of Students of Social Sciences and Humanities towards People with Physical Disabilities (MAS-PL). International Journal of Environmental Research and Public Health, 19, 1544. https://doi.org/10.3390/ijerph19031544
DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph19031544
Urbanowicz, Z. (2012). Od interdyscyplinarnego do transdyscyplinarnego spojrzenia na niepełnosprawność. Ogrody Nauk i Sztuk, 2, 443-457. https://doi.org/10.15503/onis2012-443-457
DOI: https://doi.org/10.15503/onis2012.443.457
Vilchinsky, N., Findler, L., & Werner, S. (2010). Attitudes toward people with disabilities: the perspective of attachment theory. Rehabilitation Psychology, 55(3), 298-306
DOI: https://doi.org/10.1037/a0020491
Wiliński, W., Świercze, R., & Wieczorek, M. (2013). Postawy studentów AWF we Wrocławiu wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną. Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 40, 49-56