Butler R., 2006, Volatile demand for tourism? - We can only market efficiently to what we know, rather than to what we imagine, in: P. Keller, T. Bieger (eds.), Marketing efficiency in tourism. Coping with volatile demand, Berlin: Erich Schmidt Verlag, 13-22.
Flick U., 2011, Projektowanie badań jakościowych, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Gartner W., 1993, Image formation process, Journal of Travel and Tourism Marketing, 2/3:191-215.
Hall C.M., Zeppel H., 1990, Cultural and Heritage Tourism: The New Grand Tour?, Historic Environment, 7(3/4): 86-98.
Kaczorowski B., 1991, O sztuce w Polsce, Warszawa: Wyd. Fundacji "Historia pro Futuro".
Knaflewska J., Kot W., 2008, Księga kultury polskiej, Poznań: Publicat.
Kozakiewicz H., Kozakiewicz S., 1976. Renesans w Polsce, Warszawa: Arkady.
Kozioł L., 2013, Koncepcja klasyfikacji czynników motywacji turystycznej, International Journal of Contemporary Management, 12(1): 132-139.
Łoziński J.Z., 1973, Grobowe kaplice kopułowe w Polsce 1520-1620, Warszawa: PWN.
Niezgoda A., 2013a, The Role of Experience in Consumer Behaviour in the tourism market. The Concept of Experience Economy and Experiental Marketing, Folia Turistica, 28(2): 93-107.
Niezgoda A., 2013b, Prosumers in the tourism market: the characteristics and determinants of their behaviour, Poznań University of Economics Review, 13(4): 130-140.
Niezgoda A., 2017, Kształtowanie wizerunku miejsc poprzez relacje z podróży - ujęcie historyczne i współczesne, Prace i Studia Geograficzne, 62(2): 121-134.
Niezgoda A., Nowacki M., 2020, Experiencing nature: physical activity, beauty and tension in Tatras National Park. Analysis of TripAdvisor reviews, Sustainability, 12(2): 1-15, doi.org/10.3390/su12020601.
Nowacki M., 2017, Atrakcje turystyczne światowych metropolii w opinii użytkowników TripAdvisora, Studia Peregietica, 3(19): 13-31.
Orzechowska-Kowalska K., 2003, Dzieje architektury inaczej, Kraków: Drukarnia GS.
Pasikowski S., 2015, Czy wielkość jest niezbędna? O rozmiarze w badaniach jakościowych, Przegląd Badań Edukacyjnych, 21(2): 195-211.
Panich W., Maneenetr T., Kunarucks T., Promsaka T., Sakolnakorn N., 2014, The Management Strategy of Cultural Tourism: A Case Study of Sakon Nakhon Province, Thailand, Asian Social Science, 10(5): 48-54.
Pazder J. (ed.), 2003, Poznań, przewodnik po zabytkach i historii, Poznań: Wydawnictwo Miejskie.
Przybyszewski B., 1948, Benedykt Sandomierzanin, budowniczy królewski z pierwszej połowy XVI wieku, Sprawozdania PAU, t. 49, no. 9: 272-274.
Ratajczak T., 2011, Mistrz Benedykt - królewski architekt Zygmunta I, Kraków: Universitas.
Reich F., Pechlaner H., Hoelzl B., 2006, Price satisfaction in the hotel industry, in: T. Keller, T. Bieger (eds.), Marketing efficciency in tourism. Coping with volatile demand, Berlin: Erich Schmidt Verlag, 107-116.
Rożek M., 2015, Z dziejów sztuki polskiej, X-XVIII wiek, Kraków: Wydawnictwo WAM.
Szczepaniak K., 2012, Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych - refleksje metodologiczne, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Sociologica, 42: 83-112.
Zajadacz A., 2017, Dyssatysfakcja w przestrzeni turystycznej. Negatywne opinie u użytkowników TripAdvisor na temat głównych atrakcji turystycznych wybranych miast w Polsce, Prace i Studia Geograficzne, 62(3): 63-88.
Znaniecki F., 1934, The Method of Sociology, New York: Farrar & Rinehart.