Data publikacji : 2012-10-30

Modelowanie kultury uczelni z wykorzystaniem konfirmacyjnej analizy czynnikowej

Jadwiga Stobiecka



Małgorzata Kupczak



Abstrakt

Jednym z częściej wykorzystywanych narzędzi służących do diagnozy kultury organizacyjnej jest kwestionariusz OCAI (Organizational Culture Assesment Instrument) opracowany przez Camerona i Freemana. Powstał on na podstawie teoretycznego modelu wartości konkurujących. W artykule oceniono rzetelność modelu koncepcyjnego traktującego kulturę organizacyjną jako konstrukt składający się z czterech typów kultury: klanu, adhokracji, rynku i hierarchii. Każdy typ kultury (z podziałem na modele dotyczące sytuacji obecnej oraz modele stanu pożądanego) potraktowano jak zmienną ukrytą. Analizy rzetelności dokonano z uwzględnieniem modelu testów jednorodnych klasycznej teorii testów, wykorzystując model konfirmacyjnej analizy czynnikowej. Za pomocą opisanego podejścia podjęto próbę modelowania kultury Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na podstawie opinii jego studentów.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Analiza czynnikowa, Kultura organizacji, Szkolnictwo wyższe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Stobiecka, J., & Kupczak, M. (2012). Modelowanie kultury uczelni z wykorzystaniem konfirmacyjnej analizy czynnikowej. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 44(44). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1248

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP