Data publikacji : 2012-10-30

Profesor jako element marki uczelni

Wojciech Maciejewski



Abstrakt

Celem artykułu jest próba określenia roli indywidualnej marki profesora jako elementu strategii budowania marki uczelni. Zasadność budowania silnej pozycji rynkowej oraz pozytywnych konotacji z marką jest dla uczelni sprawą oczywistą. Działalność naukowa i dydaktyczna to ustawowe obowiązki uczelni w Polsce, która jest realizowana z udziałem profesorów. Zatem ich nazwisko i związana z tym marka są nierozłącznymi elementami tworzenia marki uczelni. Znacznie marki profesora i jej wykorzystywanie w celach komunikacji z otoczeniem mają różną siłę w zależności od interesariuszy. Badania przeprowadzone wśród studentów uczelni ekonomicznych z terenu Dolnego Śląsku wykazały, że znaczenie nazwiska, marki profesora, jest czynnikiem, który w niewielkim stopniu współdecyduje o wyborze uczelni. Nie oznacza to jednak, że osoba profesora powinna być marginalizowana, bowiem od siły kadry naukowo-dydaktycznej uczelni zależy siła marki uczelni.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Szkolnictwo wyższe, Marka przedsiębiorstwa, Kadry naukowe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Maciejewski, W. (2012). Profesor jako element marki uczelni. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 44(44). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1253

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP