Boyatzis R., The Competent Manager, John Wiley & Sons, New York 1982.
Kopeć J., Ocenianie pracowników, w: Podstawy zarządzania personelem, red. A. Szałkowski, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.
Król H., Zarządzanie kapitałem ludzkim a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw, red. H. Król, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Levy-Leboyer С., Kierowanie kompetencjami - bilanse doświadczeń zawodowych, Poltext, Warszawa 1997.
Ludwiczyński A., Ocenianie pracowników, w: Zarządzanie zasobami ludzkimi - tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, red. H. Król, A. Ludwiczyński, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
McClleland D. C., Testing for competence rather than for 'intelligence', "American Psychologist" 1973, No. 1.
Orlińska-Gondor A., Zarządzanie ludźmi oparte na pojęciu kompetencji, w: Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, red. L. Zbiegień-Maciąg, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
Piechnik-Kurdziel A., Analiza pracy, w: Podstawy zarządzania personelem, red. A. Szałkowski, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.
Sidor-Rządkowska M., Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
Szczęsna A., Rostkowski Т., Zarządzanie kompetencjami, w: Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, red. T. Rostkowski, Difin, Warszawa 2004.
Whiddett S., Hollyforde S., A Practical Guide to Competencies: How to Enhance Individual and Organisational Performance, CIPD House, London 2003.