Data publikacji : 2011-06-30

O pojęciu kompetencji jako podstawie modelu kompetencyjnego, czyli cztery znaczenia terminu "kompetencje" w naukach o zarządzaniu

Jacek Woźniak



Abstrakt

Tekst analizuje praktykę posługiwania się terminem "kompetencje". Wskazuje na jego historyczne źródło, tj. potrzeby selekcji personelu, oraz rekonstruuje wymagania, które kompetencje spełniają w tym obszarze. Wskazuje odrębność użycia kompetencji w modelu zarządzania zasobami ludzkimi, od użycia tego terminu w edukacji i zarządzaniu strategicznym. Precyzuje różnicę pomiędzy kompetencjami stanowiskowymi i korporacyjnymi, będącymi podstawą dla systemów ocen okresowych. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kompetencje, Kompetencje pracownicze, Ocena pracowników



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Woźniak, J. (2011). O pojęciu kompetencji jako podstawie modelu kompetencyjnego, czyli cztery znaczenia terminu "kompetencje" w naukach o zarządzaniu. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 34(34). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1466

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP