Data publikacji : 2013-10-30

Percepcja zjawiska przedsiębiorczości na przykładzie polskich i czeskich studentów w latach 2002 i 2012

Agata Kurzawa-Dobek



Marek Sergiel



Abstrakt

Dynamika zmian rynkowych, nasilająca się konkurencja oraz szybki postęp techniczny wymuszają na młodych ludziach wysoki poziom przedsiębiorczości, aktywności oraz gotowości do podejmowania wyzwań. Szczególnego znaczenia nabiera ta pierwsza, która jest główną determinantą stymulującą wzrost gospodarczy XXI w. W gospodarce wiedzy i informacji szczególnie cenna staje się przedsiębiorczość ludzi młodych i wykształconych. Absolwenci wyższych uczelni to przyszli przedsiębiorcy intelektualni, którzy odegrają ważną rolę w konkurowaniu na rynkach europejskich. Celem artykułu jest ocena oraz porównanie poglądów studentów uczelni ekonomicznych w Polsce i Czechach. Przedstawiono w nim wyniki przeprowadzonych badań w wymienionych krajach oraz przeprowadzono analizę porównawczą w stosunku do 2002 r., na podstawie której podjęto próbę sformułowania wniosków dotyczących rozwoju przedsiębiorczości akademickiej.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Przedsiębiorczość, Rozwój przedsiębiorczości, Studenci



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kurzawa-Dobek, A., & Sergiel, M. (2013). Percepcja zjawiska przedsiębiorczości na przykładzie polskich i czeskich studentów w latach 2002 i 2012. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 50(5). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1164

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP