Bramwell B., Rawding L., 1996, Tourism Marketing Images of Industrial Cities. Annals of Tourism Research, 23: 201-221.
Cardoso L., Dias F., Araújo A.F. de, Marquesa M.I.A., 2019, A destination imagery processing model: Structural differences between dream and favourite destinations, Annals of Tourism Research, 74: 81-94.
Chan C-S., Peters M., Marafa L.M., 2016, An assessment of place brand potential: familiarity, favourability and uniqueness, Journal of Place Management and Development, 9(3): 269-288.
Echtner C.M., Ritchie J.R., 2003, The meaning and measurement of destination image, Journal of Tourism Studies, 14(1): 37-48.
Figiel A., 2015, Teoretyczne aspekty zarządzania reputacja jednostki osadniczej, in: A. Szromnik, Edu-Libri (ed.), Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, Kraków- Legionowo: Wydawnictwo edu-Libri, 11-31.
Florek M., 2014, Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta. Źródła i pomiar, Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Gartner W., 1993, Image formation process, Journal of Travel and Tourism Marketing 2-3(3): 191-215.
Glińska E., Florek M., Kowalewska A., 2009, Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia, Warszawa: Wolters Kluwer.
Griszel W., 2015, Marka jako instrument marketingu terytorialnego, in: A. Szromnik, Edu-Libri (ed.), Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, Kraków-Legionowo: Wydawnictwo edu-Libri, 32-55.
Gunn C., 1972, Vacationscape: Designing Tourist Regions, Austin: University of Texas.
Hill M.O., 1974, Correspondence Analysis: A Neglected Multivariate Method, Journal of the Royal Statistical Society. Series C (Applied Statistics), 23(3): 340-354.
https://www.webscraper.io/ [accessed: 9.04.2019].
Kangas J., 1998, Helsingin imago Lontoossa, Helsinki: Helsingin kaupunginkanslian tiedotustoimisto, 1-81.
Kotler, P., Asplund, C., Rein, I., Haider, D.H., 1999, Marketing Places Europe, London: Prentice Hall.
Kenneth S., Bordens K.S., Abbott B.B., 2008, Research Design and Methods. A Process Approach, Seventh Edition, New York: McGraw-Hill.
Martineau P., 1958, The personality of the retail store. Journal of Retailing, 52, 37-46.
Nawrocka E., 2013, Wizerunek obszaru recepcji turystycznej. Podstawy konceptualizacji i czynniki jego kreowania, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Niezgoda A., 2017, Rola doświadczeń i relacji z podróży w kształtowaniu wizerunku miejsca, Marketing i Zarządzanie, 3(42): 221-228.
Nowacki M., 2019, Unique elements of polish city brands in online reviews, Turyzm, 29(1): 63-70.
Nowacki M., Niezgoda A., 2019, Identifing destination image and its attributes: the case of Central and Eastern European cities, Scientific Papers of Wrocław University of Economics and Business [in print].
Pike S., 2007, Repertory Grid Analysis in Group Settings to Elicit Salient Destination Image Attributes, Current Issues in Tourism, 10 4): 378-392.
PL Media Center, About TripAdvisor, 2019, https://tripadvisor.mediaroom.com/plabout- us [accessed: 9.04.2019].
Proszowska-Sala A., Florek M., 2010, Promocja miast. Nowa perspektywa, Warszawa: Stroer.
Scheffé H. 1959, The Analysis of Variance, New York: Wiley.
Stanisz A., 2007, Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Vol. 3: Analizy wielowymiarowe, Kraków: StatSoft.
Stepchenkova S., Shichkova E., 2017. Country and destination image domains of a place: Framework for quantitative comparison, Journal of Travel Research, 56(6): 776-792.
Szromnik A. 2007, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Warszawa: Wolters Kluwer.
Tasci A.D.A., Gartner W.C., 2007, Destination Image and its functional relationship, Journal of Travel Research, 45(4): 413-425.
Thelwall M., 2018, Gender bias in sentiment analysis, Online Information Review, 42(1): 45-57.