Data publikacji : 2012-10-30

Kapitał edukacyjny jako determinanta atrakcyjności szkoły wyższej

Janusz Dworak



Abstrakt

Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na rolę marketingu w rozwoju szkół wyższych. One to, modyfikując swój produkt (edukacyjny), mogą skutecznie przyczyniać się do przełamywania stagnacji i marazmu w każdej sferze. W obecnej sytuacji gospodarczej można zauważyć, że społeczeństwo oczekuje głównie specjalistów z dziedziny techniki i sprawnych menedżerów. Szkoły wyższe o profilu ekonomicznym powinny tak kształcić swoich studentów, aby to oni kreowali rozwój gospodarczy kraju. W zmianach, które powinny nastąpić w procesie edukacji, należałoby wykorzystać narzędzia marketingowe, kładąc szczególny nacisk na specyficzny produkt, który w tym przypadku stanowi kapitał edukacyjny. Szkoły wyższe ekonomiczne zamiast organizować praktyki, które niewiele wnoszą do rozwoju intelektualnego studenta, powinny umożliwić im działania w rzeczywistych realiach wolnego rynku, tak aby zmieniło to ich pozycję już na starcie do pracy zawodowej lub umożliwiło zakładanie własnej firmy.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Marketing, Szkolnictwo wyższe, Edukacja



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Dworak, J. (2012). Kapitał edukacyjny jako determinanta atrakcyjności szkoły wyższej. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 44(44). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/1244

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP