Celem artykułu jest przedstawienie działań z zakresu społecznie odpowiedzialnego biznesu prowadzonych przez wybrane firmy branży odzieżowej. W artykule omówiono istotę i obszary działania strategii CSR oraz korzyści płynące z jej realizacji na przykładzie dobrych praktyk podejmowanych przez duże przedsiębiorstwa odzieżowe działające na świecie: H&M, CCC S.A., Adidas oraz LPP S.A. Polityka odpowiedzialności społecznej realizowana przez wymienione marki jest wyrazem ich troski o środowisko naturalne, społeczeństwo i przyszłość naszej planety. Prowadzone działania kształtują pozytywny wizerunek firm, co w efekcie może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i uzyskania przewagi konkurencyjnej.(abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe:
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przemysł odzieżowy, Produkcja odzieży
Ilnicka, W., & Makowski, Łukasz. (2022). Społeczna odpowiedzialność biznesu na przykładzie wybranych firm odzieżowych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 96(1). https://doi.org/10.5604/013001.0016.0360
Bartkowiak, G. (2011). Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym [Corporate social responsibility in theoretical and empirical aspects], Difin
Buglewicz, K. (2017). Społeczna odpowiedzialność biznesu. Nowa wartość konkurencyjna [Corporate social responsibility. New competitive value], Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne