Allegro. (2022). Skonsolidowany raport roczny grupy Allegro.EU za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. [Consolidated annual report of the allegro.eu group for the year ended 31 December 2021]. https://about.allegro.eu/static-files/39ad8578-b042-4efd-a242-fa556f742a02
Allegro. (n.d. a). O nas [About us]. https://about.allegro.eu/pl/o-nas/poznajmy-sie
Allegro. (n.d. b). Ile kosztuje usługa Allegro Smart! [How much does the Allegro Smart! service cost]. https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/platnosc-za-allegro-smart/ile-kosztuje-usluga-allegro-smart-xG7ZWKaDPhO
Allegro. (n.d. c). Metoda płatności Allegro Pay [Allegro Pay payment option]. https://allegro.pl/metody-platnosci/allegro-pay
Amazon. (n.d.). Amazon Prime. https://www.amazon.pl/prime?ie=UTF8&tag=pltxtgostdde-21&hvadid=549766923960&hvpos=&hvexid=&hvnetw=g&hvrand=1825204125273587463&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=p&hvdev=c&ref=pd_sl_64ksd0ohi8_e
Amazon. (2020). Zaangażowanie Amazon w walkę z koronawirusem [Amazon's involvement in the fight against coronavirus]. https://biuroprasoweamazon.pl/Amazon-Pomagamy/Informacje/Komunikat-prasowy/amazon/pl/news/Zaanga%C5%BCowanie-Amazon-w-walk%C4%99-z-koronawirusem/
Arcoya, E. (2021). Co to są płatności Amazon i jak to działa? [What are Amazon payments and how does it work?]. https://www.actualidadecommerce.com/pl/amazon-payments-funciona/
ASOS. (2021). ASOS Plc Annual Report and Accounts 2021. https://asos-12954-s3.s3.eu-west-2.amazonaws.com/files/4516/3817/8365/ASOS_Plc_Annual_Report_2021.pdf
Blazevich, G. (2021). Marketing automation: W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji [Marketing automation: Towards artificial intelligence and hyper-personalisation]. Wydawnictwo Naukowe PWN
Chaffey, D. (2016). Digital Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation, Practice. Wydawnictwo Naukowe PWN
Chevalier, S. (2022). Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2025. https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/
Ciesielski, M. (2020). E-commerce i Fintechy. System naczyń połączonych [E-commerce and Fintechs. A system of connected vessels]. 300Research
Dziegieć, J. (2016). Od e-commerce do "zakupów totalnych" [From e-commerce to "total shopping"]. In: J. Królewski, P. Sala (eds.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy [E-marketing. Contemporary trends. A starter package]. Wydawnictwo Naukowe PWN
Gemius. (2019). E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska [E-commerce in Poland in 2019. Gemius for e-Commerce Poland]. https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/07/raport_GEMIUS_2019-1.pdf
Gemius. (2020). E-commerce w Polsce w 2020. Gemius dla e-Commerce Polska [E-commerce in Poland in 2020. Gemius for e-Commerce Poland]. https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html
Gemius. (2021). E-commerce w Polsce w 2021.Gemius dla e-Commerce Polska [E-commerce in Poland in 2021. Gemius for e-Commerce Poland]. https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html
Janeczek, U. (2016). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing [Corporate social responsibility and marketing]. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Kiełacz, P. (2021). Płatności w internecie [Payments on the Internet]. In: M. Dutko (ed.), Biblia e-biznesu 3.0 [Bible of e-business 3.0]. Helion
Kulbytė, T. (2022). Key Customer Experience statistics you need to know. https://www.superoffice.com/blog/customer-experience-statistics/
Mierzejewska, L. (2015). Zrównoważony rozwój miast - wybrane sposoby pojmowania, koncepcje i modele [Sustainable urban development - selected understandings, concepts and models]. Problemy Rozwoju Miast, 3, 5-11
Sala, P. (2016). E-mail marketing. In: J. Królewski, P. Sala (ed.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy [E-marketing. Contemporary trends. A starter package]. Wydawnictwo Naukowe PWN
Pal, N. (2020). How Amazon's UI UX Design has made it one of the most glorified online shopping destinations?. https://www.cronj.com/blog/usable-features-of-amazons-ui-ux-design
Pew Research Center. (2021). More than one-third of Gen Z adults say climate change is a top concern. https://www.pewresearch.org/science/2021/05/26/climate-engagement-andactivism/ps_2021-05-26_climate-and-generations_01-04/
PRNews. (2020). Monedo: Pandemia zainicjowała złoty okres płatności odroczonych [The pandemic has initiated a golden period of deferred payments]. https://prnews.pl/monedo-pandemia-zainicjowala-zloty-okres-platnosci-odroczonych-452601
Skorupska, J. (2017). E-commerce. Wydawnictwo Naukowe PWN
Statista Research Department. (2022). Annual net sales revenue of Amazon from 2004 to 2021. https://www.statista.com/statistics/266282/annual-net-revenue-of-amazoncom/
Tomaszewski, R. (2020). Co to są płatności odroczone i kto je oferuje w Polsce? [What are deferred payments and who offers them in Poland?]. https://fintek.pl/co-to-sa-platnosci-odroczone-i-kto-je-oferuje-w-polsce/
Wisłocka, I. (2021). Customer Experience - optymalizacja doświadczeń internautów [Customer Experience - optimising the internet user experience]. In: M. Dutko (ed.), Biblia e-biznesu 3.0 [Bible of e-business 3.0]. Helion
Wójcik, A. (2021). E-commerce. Od czego zacząć [E-commerce where to start]. EcoMedico