Data publikacji : 2017-08-30

Działania służące tworzeniu wiedzy w przedsiębiorstwie - wyniki badań empirycznych

Maria Majewska



Urszula Szulczyńska



Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie tworzenia wiedzy jako podstawowego procesu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, a także zaprezentowanie wyników badań przeprowadzonych na grupie 260 firm, które odnoszą się do preferowanych przez nie metod i praktyk służących tworzeniu wiedzy. Za punkt wyjścia przyjęto sposób definiowania procesu tworzenia wiedzy charakterystyczny dla dwóch szkół zarządzania wiedzą, tj. podejścia procesowego i japońskiego. Zgodnie z nim proces tworzenia wiedzy obejmuje działania związane z nabyciem czy pozyskaniem wiedzy oraz jej rozwojem. Wyniki badań sugerują, że częstość stosowania wykorzystywanych przez firmy rozpatrywanych metod i praktyk tworzenia wiedzy rośnie wraz z ich wielkością, pojawieniem się kapitału zagranicznego i ekspansją na zagraniczne rynki. Wyniki badań pozwalają także na ocenę przydatności działań służących tworzeniu wiedzy na podstawie analizy odpowiedzi respondentów.(abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Zarządzanie wiedzą, Tworzenie wiedzy, Internacjonalizacja



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Majewska, M., & Szulczyńska, U. (2017). Działania służące tworzeniu wiedzy w przedsiębiorstwie - wyniki badań empirycznych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej W Poznaniu, 75(4). Pobrano z https://journals.wsb.poznan.pl/index.php/znwsb/article/view/806

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share



Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP