Data publikacji : 2020-06-30

Czynniki determinujące poprawę obsługi hotelowej w opinii gości hotelu Sheraton w Warszawie

Józef Perenc



Abstrakt

Celem artykułu było zbadanie determinant i uwarunkowań mających wpływ na jakość usług hotelarskich. Po zdefiniowaniu istoty jakości autor przedstawił główne przyczyny i uwarunkowania ponoszenia przez firmy hotelarskie stosunkowo dużych kosztów usług oraz potrzebę systematycznego podnoszenia jakości obsługi gości hotelowych. Główną metodą badań były ankiety, przeprowadzone w 2015 i 2017 r. na losowo dobranej próbie gości hotelu Sheraton w Warszawie. Wyniki badań potwierdziły, że najlepsze oceny uzyskał personel za okazywaną uprzejmość i posiadane kompetencje. Respondenci docenili też wysoką jakość sal konferencyjnych i ich wyposażenia. W konkluzji artykułu autor doszedł do wniosku, że jakość usług hotelarskich - także w hotelu Sheraton - jest główną determinantą wyboru tych usług przez wielu klientów. W związku z tym właściciel hotelu Sheraton powinien wciąż udoskonalać wyposażenie obiektu, jego zaplecze konferencyjne, restauracje i bary, odpowiednio dobierać i szkolić personel, zwłaszcza pracowników recepcji, oraz nadal prowadzić systematyczne badania satysfakcji obecnych i przyszłych gości hotelowych. (abstrakt oryginalny)

Słowa kluczowe:

Hotelarstwo, Usługi hotelowe, Jakość usług, Badanie opinii



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Perenc, J. (2020). Czynniki determinujące poprawę obsługi hotelowej w opinii gości hotelu Sheraton w Warszawie. Studia Periegetica, 30(2), 125–136. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.4313

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań
e-mail: journals@poznan.merito.pl
Uczelnia
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
ul. Powstańców Wielkopolskich 5
61-895 Poznań

O platformie:
Copyright 2022 by Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu / WSB Merito University
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & Workfow by OJS/PKP