Ambler T., 2000, Marketing and Bottom Line, London: Financial Times, Prentice Hall.
Barfield T., 1994, Cost Accounting. Traditions and innovations, San Francisco: San Francisco University.
Garczarczyk J., 2000, Jakość usług bankowych i ubezpieczeniowych, Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
Juran J.M., Gryna F.M., 1989, Jakość, projektowanie, analiza, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Juran J.M., 1999, How to manage for quality: The Juran Trilogy, in: J.M. Juran, A. B. Godfrey (eds.), Juran's Quality Handbook, 5th ed., New York et al.: McGraw-Hill.
Lisiecka K., 1999, Koszty jakości podstawą podejmowania decyzji w firmie, Katowice: Akademia Ekonomiczna w Katowicach.
Nixon F., 1974, Jakość i niezawodność a zarządzanie przedsiębiorstwem, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Panasiuk A., 2007, Marketing usług turystycznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Panasiuk A., Szostak D., 2018, Hotelarstwo, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Skrzypek E., 2002, Jakość i efektywność, Lublin: Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej.
Skrzypek E., 1995, Koszty jakości. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej.
Rapacz A., 1994, Przedsiębiorstwo turystyczne - podstawy i zasady działania, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Regulation (EU) No 1025/2012 of the European Parliament and of the Council of 25 October 2012 on European standardisation, Official Journal L 316, 14.11.2012, p. 12-33.
Reinartz W., Kumar V., 2002, The Mismanagement of Customer Loyalty, Harvard Business Review, 80(7): 86-94.
Rocznik Statystyczny Warszawy, 2018 [Statistical Yearbook of Warsaw], https://warszawa.stat.gov.pl/publikacje-i-foldery/roczniki-statystyczne/rocznik-statystycznywarszawy-2018,6,15.html